امام جمعه قم: آمریکا و حامیان تروریسم می‌خواهند پای ناتو را به خاورمیانه بازکنند ولی تدبیرهای هوشمندانه ایران ودیگرحامیان ما به امید خدا ، مانع این کارخواهد شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به اینکه امنیت در اسلام بسیارتاکید شده است گفت:در قرآن به مومنان وعده خلیفة اللهی داده می‌شود و بستری را فراهم می‌آورد که خدا در آن مورد پرستش قرار گیرد.

وی ادامه داد: امنیت درونی نیز به همین اندازه در اسلام مورد تاکید است و این امر زمینه ساز افزایش ایمان شمرده شده است.

وی در خطبه دوم به پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل اشاره کرد و گفت: اگر تفکر بسيجي بر جامعه حاکم شود بسياري از مشکلات حل خواهد شد و با روحيه بسيجي است که مي توان کارهاي عظيمي انجام داد.

امام جمعه قم  با بیان اینکه بعداز8سال دفاع مقدس اکنون جنگ نرم با دشمن شروع شده است گفت: فشار جنگ نرم در سال اخیر بیش از پیش شده‌ است و باید مردم هوشیارانه تر عمل کنند، چراکه دشمنان با هدف قرار دادن اقشار مختلف مردم بخصوص گروه جوانان  سعی در منحرف کردن این گروه از خط و مشی اصلی کشور دارند.

وی افزود:بسیج مانند خود انقلاب است و تمام ویژگی‌های انقلاب را دارد؛ سازش‌ناپذیری با استکبار و ایستادگی در برابر مشکلات، تلاش آگاهانه و با بصیرت برای تحقق آرمان‌ها و اهداف بلند از جمله این خصوصیات هستند.

حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه بسیج در عرصه‌های سیاسی می‌تواند حضور داشته باشد عنوان کرد:عرصه‌های اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز از دیگر میادینی هستند که شاهد حضور جدی و آگاهانه بسیجیان در آنها بوده‌ایم.

وی افزود: بسیج باید سه اقدام داشته باشد و از سه چیز مراقبت کند؛ بصیرت افزایی، مطالبه‌گری بسیج  و فرهنگ‌سازی که باید توسط بسیجیان در همه زمینه‌ها گسترش پیدا کند.

حسینی‌بوشهری همچنین براین موضوع تاکید کرد که بسیج نباید دچار غرور و غفلت شود، همچنین بسیجیان نباید به مادی‌گرایی و دنیاطلبی روی بیاورند چراکه پیشرفت جامعه اسلامی درگرو این 3 عنصراست.

وی درادامه گفت: روز همبستگی با ملت فلسطین هم نزدیک است و 78 روز از انتفاضه سوم می‌گذرد و 100 نفر به شهادت رسیده‌اند؛ ویژگی این انتفاضه نسبت به دو دوره قبلی آن است که امروز فلسطینی‌ها در کرانه باختری که در اختیار صهیونیست‌ها مبارزه خود را شروع کرد‌ه‌اند و انتظار از سران و مردم کشورهای اسلامی آن است که در کنار این مردم مظلوم قرار گیرند.

حسینی‌بوشهری به فرا رسیدن اربعین حسینی در بخش دیگری از خطبه دوم پرداخت و گفت: اربعین روزی است که کاروان حسینی بعد از تحمل رنج‌های بسیار از شام بازگشت و به کربلا آمد و جابر بن عبدالله انصاری هم به این سرزمین وارد شد؛ در آن روز یاد و خاطره امام حسین(ع) و یاران باوفایش گرامی داشته شد و مراسم اربعین نیز برای همین پایه‌گذاری شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در ادامه به برگزاری اجلاس سران کشورهای تولیدکننده گاز در تهران پرداخت و افزود: این اجلاس 12 عضو دارد و تعدادی از کشورها هم به عنوان ناظر در آن حضور دارند و جالب اینکه ایران نخستین کشور دارای منابع غنی گازی است ولی سهم ما در بازارهای جهانی متناسب با این منابع نیست.

وی به ملاقات مهم میان رهبر معظم انقلاب و پوتین رئیس جمهور روسیه اشاره کرد و گفت: پوتین از فرودگاه به طور مستقیم به نزد رهبری رفت و تحلیل‌گران سیاسی بر این عقیده هستند که چنین رفتاری نشان می‌دهد ارتباط راهبردی میان ایران و روسیه برقرار شده است.

حسینی بوشهری با بیان اینکه سرنگونی هواپیمای روسیه توسط ترکیه با اشاره سران استکبار بود و آنها می‌خواستند کینه خود را نشان دهند تصریح کرد: با این حال امروزه معتقدیم استکبار جهانی و در رأس همه آنها آمریکا و کشورهای حامی تروریسم، باید رسما اعتراف به شکست کنند؛ آنها می‌خواهند پای ناتو را به منطقه باز کنند ولی امیدواریم با تدبیری که صورت می‌گیرد این اتفاق نیفتد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.