ندیمی: اماکن تاریخی باید با تنظیم قرادادهای حقوقی به بخش خصوصی واگذار شود

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری‌ گفت: واگذاری ساختمان‎های میراث فرهنگی به بخش خصوصی باید با تنظیم قراردادهای حقوقی صورت گیرد.

هابوذر ندیمی سخنگوی فراکسیون  میراث فرهنگی و گردشگری در گفت و گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه دو نگرانی درباره سازمان میراث فرهنگی وجود دارد، گفت: این سازمان به دلیل اینکه می‎تواند در جذب سرمایه‎خارجی تأثیر به سزایی داشته باشد، از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است. لذا بودجه محدود برای این سازمان می‎تواند یکی از موانع کار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باشد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر تخریب اماکن باستانی که از سرمایه‎های این بخش است خود به معضلی تبدیل شده که باید هر چه زودتر راه حلی برای آن در نظر گرفت.

نماینده مردم لنگرود و سیاهکل با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری توانایی مالی برای اداره همه‌ ساختمان‌ها را ندارد، تصریح کرد: باید مراقب بود که بودجه این سازمان صرفا در مسیر گردشگری میراثی هزینه شود و یا اینکه مشروط به شروطی به بخش خصوصی واگذار شود که از جمله این شرط‎ها حفظ میراث فرهنگی و بناها و سرمایه کشور به طور کامل است.

وی اظهارداشت: حفظ ساختمان‌های میراث فرهنگی که تعداد آنها کم هم نیست، نیازمند نیروی انسانی فراوانی است که این خود لزوم تخصیص بودجه را دوچندان می‎کند.

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه واگذاری به بخش خصوصی درمورد بعضی ساختمان‌ها با قدمت کمتر است صورت می‎گیرد که مشروط بر حفظ و نگهداری و جلوگیری از تخریب آنهاست، خاطرنشان کرد: در قراردادهای اولیه‌ای که بسته می‌شود باید همه موارد تضمین شود از جمله اینکه ساختمان‌های در حال تخریب به هیچ وجه اجاره داده نشوند و قطعا باید قراردادها حقوقی نوشته شود که دستبرد تخریب صورت نگیرد. 

انتهای پیام/           
                        برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار