سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد از خرداد سال گذشته تاکنون، گروه تروریستی داعش 3 هزار و 591 نفر را در سوریه به دلایل واهی کشته است.

بیش از 3500، قربانی اتهامات واهی داعش در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، بر اساس آخرین آمار منتشر شده، از ژوئن سال 2014 (11 خرداد 1393) تاکنون گروه تروریستی داعش 3 هزار و 591 نفر را در سوریه به دلایل واهی اعدام کرده است. 

به گزارش گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه، که مقر آن در لندن است، این آمار مربوط به اعدام‌هایی است که از ماه ژوئن سال گذشته که زمان اعلام تشکیل این گروه تروریستی در سوریه و عراق به شمار می‌آید، در سوریه صورت گرفته‌اند. 

شلیک گلوله، گردن زدن، سنگسار، زنده سوزاندن و پرت کردن از بالای ساختمان‌های بلند از روش‌های معمول ترویست‌های داعش در اعدام افراد بوده است.

در ادامهه این گزارش آمده است: در یک ماه گذشته، 53 نفر در شهر رقه که در کنترل کامل این گروه تروریستی است، اعدام شدند که 35 نفر آن‌ها غیرنظامی بودند.

گروه داعش، جرم این افراد را ارتداد، جاسوسی، همجنسگرایی، زنا و جادوگری اعلام کرده است.

داعش به ساکنان مناطق تحت اشغال خود اجازه خروج نمی‌دهد، از آن‌ها به عنوان سپر انسانی در مقابل حملات نیروهای دولتی استفاده می‌کند و از سوی دیگر با قوانین خودساختۀ خود مشکلات زیادی برای آن‌ها ایجاد می‌کند. 


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار