سفیر سابق آمریکا در سازمان ناتو ضمن دفاع از اقدام آنکارا در سرنگون کردن جنگنده روس گفت: روسیه به ترکیه حمله نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «کرت فولکر» سفیر سابق آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره از واشنگتن در پاسخ به این پرسش که آیا ناتو در حمایت از ترکیه جدی است، گفت: موضع ناتو به عنوان حمایت سیاسی از ترکیه شمرده می شود. این کشور داری حاکمیت است و حق دارد از حریم هوایی و حاکمیت خود دفاع کند و این حق را داشت که این جنگنده را سرنگون کند.

ترکیه همچنین اعلام کرده بود که به این جنگنده به دلیل نقض حریم هوایی ترکیه هشدار داده بود. سازمان ناتو یک سازمان دفاع دسته جمعی است و حمله به یکی از کشورهای عضو به عنوان حمله به همه اعضاست.

این سازوکار برای این تدوین شده است تا با هر گونه حمله به هر یک از کشورهای عضو مقابله شود. من فکر نمی کنم ترکیه با این نوع حمله روبرو شود و مسکو و آنکارا تمایل رسیدن به این سطح از درگیری نظامی را ندارند. در صورتی که روسیه به ترکیه این حمله کند، ناتو تعهد دارد از آنکارا حمایت کند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر جنگنده های روسیه بار دیگر حریم هوایی ترکیه را نقض کنند نباید ناتو حمایت قوی تری از این کشور داشته باشد،گفت: من فکر نمی کنم روسیه بار دیگر دست به این اقدام بزند و معترض ترکیه شود. روس ها تا این لحظه به صورت مجازات های اقتصادی به ترکیه واکنش نشان داده اند که بیانگر آن است که روسیه خواهان درگیری مسلحانه با ترکیه نیست.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار