آثار منتشر نشده مشفق کاشانی در همایش بزرگداشت این شاعر منتشر خواهد شد.

رضا اسماعیلی، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برگزاری نخستین سالگرد درگذشت مشفق کاشانی در 28 دی ماه سال جاری گفت: به دلیل آنکه برگزاری بزرگداشت مشفق کاشانی را در قالب یک همایش برنامه‌ریزی کردیم، تلاش می‌شود از همکاری سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای اوج و خبرگزاری فارس بهره ببریم. شورای سیاست‌گذاری برگزاری این همایش نیز تشکیل شده است.

وی افزود: تصمیم‌ها و برنامه‌ریزی‌های بزرگداشت مشفق کاشانی برنامه‌ریزی، تصویب و سپس ابلاغ خواهد شد. از جمله این تصمیمات می‌توان به چاپ آثار منتشرنشده مشفق کاشانی اشاره کرد. 

این شاعر با اشاره به جزئیات بیشتر در خصوص چاپ آثار مشفق کاشانی بیان کرد: استاد مشفق کاشانی آثار چاپ نشده‌ای داشتند. این آثار 50 غزل و 80 تا 90 رباعی را در برمی‌گرفت. این استاد در اواخر عمر پربرکتشان ویرایش آثارش را به حسین آهی سپرده بود. هم‌اکنون کار ویرایش آن به اتمام رسیده است و برای چاپ تحویل داده شد.

اسماعیلی ادامه داد: انتشار تمبر یادبود و ویژه نامه استاد مشفق کاشانی به مناسبت اولین سالگرد درگذشت وی، از اقدامات دیگری است که در بزرگداشت این استاد اجرایی می‌شود. کار سفارش و پیگیری ساخت تندیس از چهره استاد مشفق کاشانی را حوزه هنری بر عهده دارد.

وی با اشاره به ترجمه غزل‌های مشفق کاشانی تصریح کرد: 40 غزل معروف مشفق کاشانی گزینش می‌شود و در اختیار مترجمان قرار خواهد گرفت تا کار ترجمه آن اجرایی شود. تقدیر و تکریم خانواده استاد مشفق کاشانی از اقدامات دیگری است که در بزرگداشت این استاد انجام می‌دهیم.

این شاعر ادامه داد: به طور طبیعی در همایش ملی بزرگداشت مشفق کاشانی، از تعدادی از اساتید و پژوهشگران دعوت خواهیم کرد تا به سخنرانی پیرامون شخصیت وی و شعرخوانی بپردازند. در این میان به خصوص از سوی نزدیکان وی که شناخت کاملی نسبت به شخصیت ادبی وی دارند، مطالبی درباره ابعاد ادبی مؤلفه‌های غزل و شخصیت ادبی مشفق کاشانی بیان می‌شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار