امیرمسعود شهرام نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در افتتاح نهمین نمایشگاه کتاب استان گلستان گفت: نمایشگاه های کتاب استانی بهانه ای برای آشتی دوباره مردم با کتاب است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران؛ شهرام‌نیا در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه کتاب گلستان که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گلستان برگزار شد، گفت: در حال حاضر اقبال مردم به کتابخوانی در کشور کم است و سرانه مطالعه در کشور نسبت به کشورهای توسعه یافته پایین است.
 
وی در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی گفت: نمایشگاه‌های کتاب استانی فرصت مناسبی برای آشتی دادن مرد با کتاب و آشنایی با تازه‌های نشر در کشور است. 

شهرام‌نیا در ادامه گفت: نمایشگاه کتاب گلستان یکی از نمایشگاه‌های موفق در کشور است به نحوی که یک هزار ناشر از سراسر کشور برای حضور دراین نمایشگاه ثبت نام نمودند. متاسفانه به علت کمبود فضای کافی تنها امکان حضور 498 ناشر بود که این تعداد ناشر را توانستیم در 260 غرفه جانمایی کنیم. ناشران حاضر در نمایشگاه بیش از 51 هزار عنوان کتاب را در این فضا عرضه نموده‌اند. کلیه کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه با 30 درصد تخفیف به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

شهرام نیا در خصوص تشویق کودکان به کتابخوانی گفت: باید حضور کودکان و نوجوانان درنمایشگاه را جدی بگیریم و بیش از گذشته به آن توجه کنیم؛ چراکه تاثیرگذاری در دوران کودکی بسیار جدی و تاثیرگذارتر است.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران درخصوص برنامه‌های جنبی نمایشگاه گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع نقد کتاب، روش‌های صحیح مطالعه، بررسی آسیب شبکه‌های اجتماعی، روانشناسی خانه و خانواده، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر ازجمله برنامه‌های جنبی در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه است. 

شهرام‌نیا در پایان سخنان خود گفت: استان گلستان مردم فرهنگ دوستی دارد و مردم این استان همواره از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استقبال می‌کنند. امیدواریم نمایشگاه امسال نیز با استقبال خوب و گسترده مردم مواجه شود و مردم استان از این فضای فرهنگی به وجود آمده نهایت استفاده و بهره را ببرند.

نهمین نمایشگاه کتاب استان گلستان با حضور حضرت آیت الله شاهرودی نماینده مردم گلستان درمجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، عیسی امامی نماینده مردم گرگان درمجلس شورای اسلامی، صادقلو شهردار گرگان و جمعی از مدیران اجرایی استان افتتاح شد. این نمایشگاه از تاریخ 12 تا 17 آذر ماه از ساعت 14 تا 21 درمحل دایمی نمایشگاه های بین المللی گلستان پذیرای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.