ابراهیم الجعفری تأکید کرد شورای امنیت، بررسی شکایت عراق در خصوص نفوذ نیروهای ترکیه به خاک این کشور را در دستور کار نشست های خود قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "المیادین"؛ "ابراهیم الجعفری" –وزیر خارجه عراق- در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد: "حق حاکمیت عراق، خط قرمز ماست و به هیچکس اجازه نقض آن را نخواهیم داد. حضور نیروهای ترکیه در این کشور، تجاوز به آن محسوب می شود."
"ابراهیم الجعفری" تصریح کرد: "باید پادگان نظامی ترکیه در "بعشیقه" تعطیل شود و نیروهای مسلح، آن را ترک کنند."

وزیر خارجه عراق افزود: "برای حل این معضل، راه های مختلفی را در پیش گرفتیم. ما به خاطر تمایلی که به ادامه روابط استراتژیک خود با ترکیه داشتیم، گفتگوهایی را با این کشور انجام دادیم. علاوه براین، از وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب خواستیم تا برای حل بحران نفوذ ترکیه، نشست اضطراری برگزار کند."

این مقام عراق در ادامه تأکید کرد: "ملت، دولت، پارلمان، مرجعیت و جامعه مدنی عراق، همگی حضور نیروهای ترکیه در عراق را رد می کنند. چنانچه ما به دخالت این کشور واکنش نشان ندهیم ، این بدان مفهوم است که در آینده به دیگر کشورها نیز اجازه خواهیم داد تا خاک ما را نقض کنند."

"ابراهیم الجعفری" در پایان با اشاره به اینکه کشورش اتکا به گزینه سیاسی در قبال ترکیه را ترجیح می دهد تصریح کرد: "شورای امنیت بررسی شکایت عراق در خصوص نفوذ نیروهای ترکیه به خاک ما را در دستور کار نشست های خود قرار داده است."


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار