رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: پادشاه عربستان در تماس با رئیس جمهور نیجریه به جهت قتل عام شیعیان این کشور را که دوست‌دار اهل بیت هستند، تبریک گفت که این مایه تأسف است.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‎الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز در آیین افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان کرمانشاه با قدردانی از حضور تمامی شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات و تقدیر از تلاش های اصحاب رسانه اظهارداشت:  مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله کشوری از مسابقات بین المللی دارای اهمیت بیشتری است زیرا در رقابت های بین المللی تنها دو نماینده از ایران حضور دارند اما در رقابت های کشوری صدها تن از برگزیدگان قرآنی کشور حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه در این روزهای اخیر خداوند دو نعمت به مردم استان کرمانشاه عطا کرده است، افزود: در ایام اربعین مردم این استان، فضیلت پذیرایی از زائران اربعین را داشتند و هم اکنون نیز میزبان قرآنیان کشور هستند.
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه قرآن نور است و نور آن در تمامی این استان خواهد پیچید، افزود: هر محفل و مجلسی که برای قرآن برپا می شود ، دارای نور است و نور این محافل، همانند نور و روشنایی ستارگان برای زمینیان است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به جان باختن 5 تن از چهره های قرآنی کشور در فاجعه منا تصریح کرد: در زیارت نامه اربعین برای امام حسین(ع) داریم که شهادت می دهیم شما نور خدا هستی و خاموش نشده ای و تا ابد نیز خاموش نخواهی شد و قرآن نیز این گونه است و آل سعود با تمام تلاش هایش نخواهد توانست نور قرآن را خاموش کند.
وی اضافه کرد: آل سعود با اقداماتی نابخردانه بنا دارد نور قرآن را خاموش کند و امسال به جهت بی کفایتی این خاندان، قریب 7500 تن از حاجیان شیعه و سنی جان باختند، اما این خاندان خم به ابرو هم نیاورد.
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که آل سعود باید پاسخگو باشد زیرا میزبان بوده است، گفت : جای تاسف دارد که برخی دولت ها در قبال این حادثه سکوت کردند اما ملت ایران به پرچم داری مقام معظم رهبری فریاد مظلومیت سر داد و به این فاجعه اعتراض کرد.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه کمیته حقیقت یاب باید ابعاد این فاجعه را بررسی و پیگیری کند، گفت: ملک سلمان پادشاه عربستان در تماس با رئیس جمهور نیجریه به جهت قتل عام شیعیان این کشور را که دوست دار اهل بیت هستند ، تبریک گفت که این مایه تاسف است.
وی با اشاره به ظلم دولت های استکباری ، صهیونیستی و حامیانشان در منطقه به مسلمانان، تصریح کرد : مردم یمن نیز 9 ماه است که تحت هجوم و قتل و غارت ظالمانه هستند و طی آن نه تنها افراد حاضر در جبهه نبرد کشته می شوند بلکه زنان ، کودکان و بیماران نیز کشته می شوند.
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه به برکت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ، ملت ایران پرچم دار قرائت، حفظ و عمل به قرآن و همچنین دفاع از مظلومان در سراسر عالم است ، گفت: هر ملت و دولتی که علیه اسرائیل قیام کند ، از آنها حمایت خواهیم کرد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه ملت ایران براساس آیات قرآن با هم مهربان هستند و در برابر دشمنان سختگیر هستند، خاطرنشان کرد : در سایه قرآن و معارف این کتاب الهی، اهل سنت و تشیع در ایران اسلامی برادرانه با یکدیگر زندگی می کنند و باید تلاش شود در قالب این مسابقات و در محافلی که برگزار می شود، دشمن به دنبال تفرقه افکنی نباشد.






برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار