آریایی‌نژاد: تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی راه حل بسیاری از مشکلات است

نماینده ملایر گفت: فرهنگ زیر بنای یک کشور است، لذا تمامی ساختارهای یک کشور باید مطابق با فرهنگ آن کشور تعریف شود.

"احمد آریایی‌نژاد" در گفت‎وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر اهمیت فرهنگ و لزوم توجه ویژه بر این مهم گفت: فرهنگ یک کشور زیر بنای آن کشور محسوب می‌شود، لذا تمامی ساختارهای یک کشور باید مطابق با فرهنگ آن کشور تعریف شود.

نماینده ملایر در همین زمینه با ذکر این مثال که اقتصاد ما باید مطابق با فرهنگ اسلامی باشد، اظهار داشت: درست نیست که در بانکداری اسلامی مردم به دلیل دیرکرد قسط‎های خود جریمه شوند و این مسئله با اسلام همخوانی ندارد. بنابراین باید اقتصاد ما به ویژه بخش بانکداری به سمت اسلامی شدن کامل برود.

آریایی‌نژاد با ذکر مثالی درباره فرهنگ سیاسی نیز گفت: متاسفانه شاهد فاصله افتادن میان دنیای سیاست و اخلاق هستیم در حالی که سیاست منهای اخلاق معنایی ندارد.

وی تصریح کرد: اگر همه فعالیت‎های ما بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی شکل بگیرد، مشکلات را آسان‌تر پشت سر خواهیم گذاشت.

نماینده ملایر در همین باره به مشکلات کم‎آبی در ملایر اشاره و تصریح کرد: فرهنگ استفاده از منابع آب یکی از مواردی است که باید در کشور روی آن کار شود، حوزه انتخابیه ملایر حدود 5 سال است با کم‌آبی روبروست و لازم است که می‎توان با مدیریت منابع آب بر این مشکل فائق آمد.

وی همچنین با اشاره به مشکل اشتغال در حوزه انتخابیه‌اش اظهار داشت: اشتغال باید در راستای توانمندی‌های هر حوزه در نظر گرفته شود، یعنی اگر در بخشی امکان رشد صنعت گردشگری وجود دارد از کسانی که جویای کار در این بخش هستند، بهره گرفته شود.

آریایی‌نژاد با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم شهرهایی مثل تهران، اصفهان و تبریز بسازیم، تصریح کرد: در این شهرها صنایع بدون حساب و کتاب و توجه به توانمندی‌های آن مناطق تعبیه شده و همین مسئله منجر به ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان به مشکل بخش درمانی حوزه انتخابیه‌اش اشاره کرد و گفت: لازم است به رونق بهداشت و درمان و مشکلات بیمه و نظارت در قراردادها در خانه‌های بهداشت و درمانگاه‌های کوچک شهری و روستایی که کمتر به آن‌ها بها داده می‌شود، توجه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار