نمایشگاهی متفاوت در حوزه هنرهای تجسمی، این روزها در نگارخانه فرهنگسرای سرو برپاست.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزهای آذر ماه رو به پایان است و کم کم تمام شهر آماده زمستان می‌شوند. از شاخه‌های بدون برگ درختان گرفته تا سرمای هوا و لباس‌های گرم مردم همه نشان از ورود به فصلی تازه دارد.

تازگی همیشه زیباست؛ همیشه هیجان خاص خود را دارد. حالا چه این تازگی مربوط به فصل جدیدی باشد، چه مربوط به خانه‌ای نو، چه محله و دانشگاه و چه یک نمایشگاه از جنس هنرهای تجسمی. هر کدام از این تازگی‌ها ویژگی‌های متمایزی دارد و می‌تواند شروعی باشد برای ایده‌ها و انگیزه‌های نو. به ویژه زمانی که یک نمایشگاه در حوزه‌ هنرهای تجسمی افتتاح می‌شود، مخاطبان هنری فرصتی می‌یابند برای ورود به دنیای پر رمز و راز هنرمند و خالق آثار.

دیروز شنبه در آغازین روز هفته گذری به فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولیعصر بالاتر از پارک ساعی، کوی ساعی دوم داشتم. جایی که قرار بود نمایشگاهی متفاوت افتتاح شود.

راس ساعت 4 بعد از ظهر تعداد زیادی از علاقه‌مندان به هنر در کنار استاد علی سامخواه پشت درب ورودی گالری فرهنگسرای ایستاده بودند تا عبدالله اسکندری خودش را رساند و با گشودن روبان اولین تابلو نمایشگاه را افتتاح کرد.

علی سامخواه که سال‌ها در حوزه سینما و در رشته گریم فعالیت کرده، حاصل تلاش چندین ساله‌اش را در عرصه هنرهای تجسمی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است.

«طرح و خط و آیینه» عنوان نمایشگاهی است که در آن می‌شود آثار هنری بسیار زیبا و متفاوتی را مشاهده کرد.

مدیای این نمایشگاه و متریال استفاده شده در آن به قدری خلاقانه انتخاب شد که در روز افتتاحیه مخاطبان روبروی هر تابلو دست کم چند دقیقه می‌ایستادند و در انحنای خطوط و نقش‌ها و رنگ‌ها غرق می‌شدند.

طراحی، خطاطی و تراش‌ روی آیینه تکنیک اصلی این نمایشگاه است که سامخواه با ظرافت و دقت بسیار آن‌ها را اجرا کرده است.

در این نمایشگاه 3 اثر رومیزی به چشم می‌خورد که به گفته هنرمند نمایشگاه این آثار تا کنون جایی به نمایش درنیامده‌اند و قرار  است در آینده نزدیک با نورپردازی‌های دیگر و استفاده از سنگ و جواهر، شیشه و سرامیک به نحوی دیگر اجرا کردند.

همچنین توجه به طبیعت بدون دخل و تصرف در آن از نکات دیگری است که می‌توان به آن اشاره کرد.

به عنوان مثال هنرمند به جای استفاده از تکه‌ای چوب در آثار رومیزی از خود تنه درخت استفاده کرد که همین بر جذابیت بیشتر نمایشگاه افزوده است.

با توجه به اینکه چنین نمایشگاهی تا کنون در کشور برگزار نشده، پیشنهاد می‌شود حتما تا 10 دی به این نمایشگاه بروید و از آثار زیبای علی سامخواه گریمور مطرح کشور دیدن کنید.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار