عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: ملت یمن به مقاومت خود در برابر متجاوزان سعودی ادامه می دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد البخیتی در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم درباره نتیجه مذاکرات میان گروه های یمنی در سوئیس گفت: رژیم آل سعود در نتیجه پیشروی های ارتش و کمیته های مردمی در مرزهای یمن با عربستان احساس خطر و با انجام مذاکرات و برقراری آتش بس موافقت کرد ولی این موافقت جدی نبوده است.

سعودی ها به دلیل ناتوانی در رسیدن به اهداف خود در یمن با فشارهای بین المللی و داخلی روبرو هستند مبنی بر این که این تجاوز به یمن نتوانست به هیچ هدفی برسد و در نتیجه این تجاوز باید متوقف شود. همچنین سعودی ها با مذاکرات موافقت کردند تا تجاوز خود را به یمن توجیه و این مسئله را القاء کنند در صورتی که جنبش انصارالله و متحدان خود این مذاکرات نپذیرند مسئول شکست راه حل سیاسی در یمن هستند.

وی درباره عملکرد سازمان ملل در بحران یمن افزود: در حال حاضر تنها ضعف سازمان ملل در بحران یمن مطرح نیست بلکه می توان گفت این سازمان در بحران یمن با متجاوزان همراه شده است. محاصره ملت یمن در چارجوب قطعنامه شورای امنیت قرار ندارد. در صورتی که سعودی ها نیروهایی در ارتش و کمیته های مردمی یمن دارند، چرا غیرنظامیان این کشور را با حملات هوایی و محاصره ظالمانه هدف قرار می دهند.

اسماعیل ولد الشیخ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن نقش منفی ایفا می کند. متاسفانه شورای امنیت به مسئولیت های خود در بحران یمن عمل نمی کند. زمانی که تجاوزی در جهان رخ می دهد، شورای امنیت برای توقف این تجاوز تشکیل جلسه می دهد ولی این وضع برای یمن متفاوت است به طوری که این شورا از متجاوزان حمایت کرده و حتی اقدامات متجاوزان فراتر از قطعنامه 2216 است.

در این قطعنامه محاصره ملت یمن وجود ندارد و متجاوزان به صورت مستقیم غیرنظامیان یمنی را هدف قرار می دهند. می توان گفت قطعنامه شورای امنیت به نوعی از این تجاوز استقبال کرده است.

البخیتی در ادامه تاکید کرد: همه در یمن می دانند هیئت وابسته به منصور هادی و عربستان سعودی از قدرت تصمیم گیری در سوئیس برخوردار نبوده است. این سعودی ها به همراه متحدان خود در منطقه هستند که برای منصور هادی تصمیم می گیرند.

حتی حزب اصلاح و برخی گروه های یمنی دیگر که در ریاض حضور دارند از همه اقدامات عربستان راضی نیستند ولی قدرت تصمیم گیری را از دست داده اند. این گروه ها با درخواست از کشورهای متجاوز برای هدف قرار دادن یمن استقلال خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار