باربری‌هایی که با شعار بخش خصوصی رها شده‌اند

عضو کمیسیون عمران گفت: امروزه سیستم‌های نوبت دهی تعطیل شده و یکسری باربری‌های خصوصی که شبیه بنگاه هستند جایگزین آن شده‌اند و با شعار بخش خصوصی رها شده‌اند.

علی نعمت چهاردولی عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: امروزه 92 درصد سهم حمل و نقل کشور در جاده‌ها صورت می‌گیرد که بیشترین زحمت آن متوجه رانندگان است زیرا در طی شبانه روز مشکلاتی همچون دوری از خانواده، فشار روحی روانی، حوادث و ... را تحمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی و سهم باری که نسبت به گذشته کمتر شده راننده‌ها بیکاری می‌ مانند و برخی از آنها برای دوری از این امر به باربری‌ها پورسانت می‌دهند تا به آنها بار بدهند و آن افرادی که سالمتر عمل می‌کند باری به آنها تعلق نمی‌گیرد.

چهاردولی دلیل اصلی این تخلفات را نبود سیستم متمرکز نوبت دهی برشمرد و گفت: در گذشته این سیستم‌ها وجود داشت و وقتی کامیون‌های بار وارد یک شهر می‌شدند در این سیستم نوبت‌دهی شماره می‌گرفتند و هر راننده‌ای که سر وقت رسیده بود بار به او تعلق می‌گرفت.

عضو کمیسیون عمران گفت: امروزه سیستم‌های نوبت دهی تعطیل شده و یکسری باربری‌های خصوصی که شبیه بنگاه هستند جایگزین آن شده‌اند و با شعار بخش خصوصی رها شده‌اند.

وی اضافه کرد: این افراد منافع شخصی خود را ملاک قرار می‌دهند و هر کسی که پول بیشتری بدهد مشتری می‌شود و در این میان رانندگان متضرر خواهند شد.

چهاردولی نقش سازمان راهداری در این زمینه را بسیار مهم برشمرد و گفت: این سازمان باید مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها را ملزم به اجرای سیستم نوبت‌دهی کند تا نظارت‌های دقیق تری به این مسائل صورت بگیرد.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۷ ۱۵ دی ۱۳۹۴
با تشکر از اقای چاردولی تمام حرفهاتون درد دل هزاران راننده بیدفاع ومظلومتریت وزحمتکش ترین قشر دنیاست.باربرها حتی به نصف اونها ونصف راننده با این همه زحمت واستهلاک بازم راضی نیستند ودارن خون مارا میمکند.تورا خدا کاری بکتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۰ ۱۵ دی ۱۳۹۴
با تشکر از اقای چاردولی .واقعا که شما ما رانندگان را درک کردی.تورا خدا به داد ما برسید..حرفای شما حرف تمام رانندگان زحمتکش است
آخرین اخبار