معاون پرورشی آموزش و پرورش با اشاره به خطراتی که گروهک‌های تروریستی در منطقه و جهان ایجاد کرده‌اند، گفت: آموزش و پرورش دوره تبیین خطرات گروه‌های سلفی و تکفیری برگزار می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید نظام مرادی  با بیان این که آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد برای روشنگری در زمینه‌های مختلف و بصیرت‌افزایی برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار داده، افزود : به همین منظور برنامه‌ریزی کاملی برای برگزاری مناسبت‌های مختلف در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد داریم.

معاون تربیتی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: یکی از برنامه‌هایی که مد نظر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد است تبیین خطرات گروه‌های سلفی و تکفیری است.

وی به ذهن جویای دانش‌آموزان و نیاز آن‌ها برای شناخت مسائل پیرامون کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر موضوع اقدامات جنایتکارانه گروهک‌های تروریستی بحث روز است که باید دانش‌آموزان هر چه بهتر و بیشتر دلیل و علت جنایت‌های این گروهک‌ها را بدانند.

این مسئول افزود: به همین منظور و برای تبیین چرایی و دلیل تحرکات ضد انسانی این گروهک‌ها دوره‌ای برای مربیان پیشتاز و فرزانه با عنوان خطرات گروه‌های سلفی و تکفیری برگزار می‌کنیم.

مرادی به سایر برنامه‌های این معاونت اشاره کرد و گفت: همچنین در روز 16 دی‌ماه و به همت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد دوره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای رؤسای انجمن‌های اولیا و مربیان، مربیان پرورشی مدارس، مدیران و مشاوران و مربیان بهداشت برگزار خواهیم کرد.

این مسئول در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد افزود: عمده آسیب‌های اجتماعی که اکنون با آن مواجهیم موضوع اعتیاد و مشکلاتی است که در فضاهای مجازی با آن مواجهیم و باید برای مقابله با این دو پدیده و آسیب اجتماعی، در آموزش و پرورش برنامه‌ریزی جامعی داشته باشیم.

وی؛ توجیه مدیران و مربیان و مشاوران را برای مقابله با این پدیده‌ها در مدارس امری لازم و ضروری دانست و گفت: برگزاری چنین دوره‌های توجیهی که با حضور کارشناسان خبره روانشناسی و پلیس برگزار می‌شود کمک بزرگی برای مقابله و پیشگیری از این گونه معضلات است.

معاون آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به لزوم اجرای طرح‌های ابتکاری در این زمینه توسط معلمان و مربیان اشاره کرد و گفت: مربیان و معلمان می‌توانند طرح‌هایی را که برای مقابله با آسیب‌ها در ذهن دارند به این معاونت ارائه کرده تا بتوانیم با استفاده از خرد جمعی برای مقابله با آسیب‌های نوپدید اجتماعی برنامه‌ریزی لازم داشته باشیم.

انتهای پیام /پ


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.