روزنامه آمریکایی «دیلی‌اُ» در گزارشی به بررسی علل وقوع حادثه خشونت‌بار علیه زنان آلمانی در شب سال نو پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان «دیلی‌اُ» در گزارشی نوشت: اروپا که خود را دموکراتیک می‌داند، می‌کوشد این پدیده سیاسی و اجتماعی را در کشورهای دیگر، از جمله مناطق نفت‌خیز خلیج فارس نیز گسترش دهد. این موضوع سبب بمباران تبلیغاتی این کشورها از سوی اروپا شده است تا راه را برای ایجاد دموکراسی در آنها هموار کند. دولت‌هایی که سیاست‌ ضد غربی دارند بیش از همه مورد اصابت این حملات واقع شده اند.

این وبسایت در ادامه می نویسد: اما به نظر می‌رسد نزاع برای ایجاد دموکراسی، دستاوردی معکوس داشته و سبب ایجاد بی‌ثباتی بیشتر و تروریسم در منطقه شده است. ارزش‌های لیبرالی، سبب ظهور فرقه‌هایی تروریستی نظیر داعش و ایجاد جنگ‌های داخلی درکشورهای سوریه، عراق، افغانستان و شمال آفریقا شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: این جنگ‌ها به نوبه خود افراد زیادی را آواره کرده است که کشوهای غربی را ملزم می‌کند به دلایل انسان‌دوستانه آنها را بپذیرند. به ویژه آنکه، غرب مسبب ایجاد چنین شرایطی در این کشورها شده است. آنها از جنگ و خشونت در خانه‌شان گریخته‌اند؛ اما بهای پذیرش این پناهجویان بسیار بالا است.  بعلاوه اینکه حضور آنها در جامعه غربی سبب ایجاد ناهمگونی اقتصادی و اجتماعی می‌شود.

نگارنده در ادامه این گزارش نوشت: در حال حاضر، اروپا با بزرگترین چالش فرهنگی و هویتی خود، از زمان جنگ جهانی دوم روبرو است. آلمان، بزرگترین اقتصاد این قاره، در خط مقدم این چالش قرار گرفته است. این کشور در سال گذشته میلادی، یک میلیون مهاجر را پذیرفت. رقمی که در مقایسه با جمعیت 80 میلیونی آن، قابل توجه به نظر می‌رسد. در حالی که اروپا روز به روز با سیل مهاجران بیشتری روبرو می‌شود، عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از پذیرفتن این مهاجران به بهانه آنکه تروریسم با آنها وارد این کشورها می‌شود، سرباز می‌زنند.

در ادامه این گزارش آمده است: لیبرال فمینیستی که گسترش آن، قرن‌ها به طول انجامید، شاید نخستین قربانی سیاست‌های مهاجرتی در اروپا باشد. گفته می‌شود عده‌ای زنان آلمانی در شب سال نو، مورد حمله این مهاجران قرار گرفته اند. به نظر می‌رسد ما در توصیف شرق، میانه‌روها را فراموش کرده و تنها گروه‌های افراطی را نماینده شرق پنداشته ایم. سیاست لیبرال، سبب ایجاد بهشت برای تروریست‌ها در خاورمیانه، شده است و برای اروپا ترس و سلب آزادی به ارمغان آورده است.

در انتهای این گزارش نگارنده این گونه نتیجه می‌گیرد که سیاست لیبرال به زودی تبدیل به تاریخ اروپا خواهد شد بدون آنکه این قاره در جنگ شکستی متحمل شود. این‌ پیروزی رسانه‌ای و سیاست لیبرال خارجی است که چنین عاقبتی را رقم می‌زند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار