محمد رودباری در شورای برنامه ریزی استان همدان افزود: برای مراقبت از هر یک کیلومتر از راه های استان سالانه 90 میلیون ریال صرف می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از همدان؛وی ادامه داد: هم اکنون پنج هزار و 13 کیلومتر راه در استان وجود دارد که 587 کیلومتر از آن راه شریانی است.

وی عنوان کرد: 66 درصد از راه های استان راه روستایی، دو درصد آزاد راه، 11 درصد بزرگراه،27 درصد راه شریانی و 15 درصد نیز راه های فرعی هستند.

وی تصریح کرد: اعتبارات ملی راه و شهرسازی همدان در سالجاری با 70 درصد افزایش از یک هزار و 180 میلیارد ریال به یک هزار و 900 میلیارد ریال رسیده است اما اعتبارات استانی راه و شهرسازی با هفت درصد کاهش مواجه بوده است.

وی اضافه کرد: میزان اعتبارات استانی راه و شهرسازی از سال 92 تاکنون با 65 درصد رشد مواجه بوده است.

رودباری گفت: راه آهن استان همدان دارای یک هزار و 200 میلیارد ریال ردیف اعتباری است و به کمربندی غرب نیز هزار میلیارد ریال ردیف اعتباری اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان نیز در این شورا گفت: 140 پروژه عمرانی استان همدان قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد که دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل راه و شهرسازی بیشترین طرح را در این راستا معرفی کرده اند.

شهرام طهماسبی افزود: تاکنون 20 دستگاه اجرایی استان همدان لیست پروژه های عمرانی دارای قابلیت واگذاری را ارسال کردند که برای 17 دستگاه کمیته اجرایی برای بررسی روند واگذاری پروژه به بخش خصوصی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این پروژه ها در کمیته ها و کارگروه های مختلف مورد بررسی قرار می گیرند و بعد از تایید توسط کارگروه ساماندهی لیست پروژه های قابل واگذاری به دستگاه‎‏های اجرایی ابلاغ و باید در مدت 10 روز فراخوان واگذاری با انتشار آگهی عملی شود.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.