رییس شبکه بهداشت و درمان آباده از افزایش میزان زایمان های طبیعی و کاهش عمل سزارین، در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر "کامران مهدوی"، با اشاره به دستاوردهای طرح تحول در نظام سلامت در این شهرستان، گفت: یکی از اهداف این طرح، ترویج زایمان طبیعی برای داشتن مادرانی سالم در آینده است.

وی اضافه کرد: آگاهی رسانی عمومی درباره زایمان سزارین و فراهم کردن امکانات ابتدایی مانند رایگان شدن زایمان طبیعی، باعث شده تا این زایمان در آباده روند رو به رشدی داشته باشد.

دکتر مهدوی افزود: پیش از اجرای طرح تحول در نظام سلامت، نزدیک به 80 درصد زایمان ها در این شهرستان، با عمل سزارین انجام می شد که با اجرای این طرح توانستیم مزایای زایمان طبیعی را بیش از پیش به مادران معرفی کرده و با کاهش آمار سزارین مواجه باشیم.

وی با اشاره به آسیب های ناشی از زایمان سزارین برای مادر و جنین، گفت: بسیاری از مادرانی که زایمان سزارین داشته اند، در سنین میانسالی و سالمندی، دچار عارضه های بعدی این عمل جراحی می شوند.

رییس شبکه بهداشت و درمان آباده، نسبت به تکمیل ساختمان بیمارستان این شهرستان در آینده نزدیک، ابراز امیدواری کرد.

دکتر مهدوی از جذب هفت پزشک متخصص، در رشته های مختلف در بیمارستان امام خمینی(ره) و کلینیک تخصصی امام حسین (ع) آباده، خبر داد و از مردم خواست تا در پیشرفت بیمارستان خیرساز قلب و عروق این شهرستان، مشارکت کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.