صندوق بازنشستگی آمریکا چندین شرکت صهیونیستی را که با شهرک سازی ها در کرانه باختری در ارتباط بوده اند، تحریم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الحیات؛ صندوق بازنشستگی آمریکا که دارای سرمایه 20 میلیارد دلاری است، اعلام کرد: سرمایه هایش را از برخی شرکت های اقتصادی صهیونیستی از جمله پنج بانک بزرگ خارج کرده است. این صندوق که هفت میلیون آمریکایی را شامل می شود، وابسته به کلیسای پروتستان است.

این نهاد، علت این اقدام را نبود رعایت حقوق بشر عنوان کرده است؛ ولی منابع صهیونیستی علت این اقدام را سرمایه گذاری بانک ها در شهرک سازی ها در کرانه باختری می دانند. از جمله شرکت صنایع نظامی "البیت" که تولیدات خود را در شهرک ها به کار برده است، شامل تحریم های صندوق بازنشستگی آمریکا می شود.

روزنامه های صهیونیستی این اقدام را غیرعادی توصیف کردند  و نوشتند، این اولین بار است که یک بنگاه بزرگ اقتصادی آمریکایی،  شرکت های اسرائیلی را تحریم می کند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای سخنان "مارگوت والستروم،" وزیر خارجه سوئد، را مبنی بر این که باید تحقیق کرد، آیا رژیم صهیونیستی با اعدام بدون محاکمه فلسطینیانی که با چاقو حمله می کنند، مرتکب جنایت جنگی شده است یا خیر، اقدامی ضد یهودی خواند. این وزارتخانه همچنین تاکید کرد، به مقامات سوئد اجازه ورود به فلسطین اشغالی را نمی دهد.

 معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز سخنان وزیر خارجه سوئد را حماقت سیاسی خواند.

در تابستان گذشته نیز یک شرکت نروژی اعلام کرد، سرمایه گذاری در شرکت های صهیونیستی را که در شهرک های کرانه باختری فعالیت دارند، متوقف می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار