تولیدات گوجه فرنگی جنوب سد قیمت را شکست

نائب رئیس اتحادیه باغداران گفت: با ورود گوجه فرنگی از چابهار و بوشهر قیمت‌ها روند کاهشی را تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در فصل سرما گوجه‌فرنگی از جمله محصولاتی است که همه ساله به سبب کمبود عرضه و افزایش تقاضا با نوسانات قیمت مواجه می‌شود امسال هم به روال سال‌های گذشته سریال گران شدن گوجه فرنگی تکرار شد به طوری که با نزدیک شدن به روزهای پایانی آذر و آغاز فصل زمستان شرایط تغییر کرد و هر کیلو گوجه فرنگی به مرز 8 هزار تومان رسید.

 اما در روزهای اخیر این محصول با کاهش قیمت محسوسی مواجه بوه و اکنون به کمتر از 4 هزار تومان رسیده و حال بر اساس گزارش میدانی از مغازه‌های میوه‌فروشی سطح شهر هر کیلو گوجه فرنگی بسته به کیفیت بین 2 هزار و 500 تا 3 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد.

 لازم به ذکر است که هر کیلو گوجه فرنگی را وانتی‌ها و دوره‌گردها به قیمت هزار تا هزار و 500 تومان به فروش می‌رسانند.

مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص قیمت گوجه فرنگی اظهار داشت: ملاک کلیات قیمت محصولات میزان تولیدات است و حال با کمبود عرضه در فصل زمستان قیمت این محصول افزایش یافته و باید گفت که در این فصل گوجه فرنگی بیشتر مصرف تازه‌خوری دارد.

وی افزود: قیمت گوجه فرنگی از چند روز گذشته با ورود تولیدات از چابهار و بوشهر کاهش یافته و همواره تا پایان دی ماه با افزایش محصول به طور مجدد قیمت‌ها کاهش خواهند یافت و لازم به ذکر است که افت و خیز قیمت‌ها در بازار تابع میزان تولید و عرضه محصول است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار