معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی درباره سختگیری بالا برای صدور پروانه ساخت فیلم‌های جشنواه فجر گفت.

حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نکاتی در خصوص فیلم‌های سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: امسال شاهد حضور فیلم‌های خوب و درخشانی در جشنواره فیلم فجر خواهیم بود. من از زاویه دید یک مسئول در سازمان سینمایی با تنوع آثار در همه ژانرها و موضوعات مواجه شدم.
 
وی افزود: در سی و چهارمین جشنواره آثار متنوع وجود دارند. آثار قابل دفاع، بامحتوا و با پایان خوب و امیدبخش هستند، ضمن اینکه سختی‌های زیادی در شورای پروانه ساخت صورت گرفته است. این شورا خوشبختانه از فضای یک طرفه خارج شده و با مشورت، تعامل و گفتگو با عوامل فیلم‌ها موجب تأثیر در فضا و محتوای فیلم‌ها شده است.
 
ایل بیگی در ادامه اظهار داشت: فکر می‌کنم امسال ویژه‌ترین سال از نظر تنوع موضوعی و حضور فیلم‌هایی است که آثاری راجع به دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، مسائل منطقه و... دارند و این تنوع خوب تأثیر مشاوره‌های شورای پروانه ساخت با سینماگران را نشان می‌دهد.
 
معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با اشاره به ممیزی‌های فیلم‌های امسال گفت: معمولا یک سری مسئله خرد و ریز در شورای بازبینی داریم که مجوز نمایش را می‌دهد و طبق قوانین یکسری مسائل باید رعایت شود، مثلا سیگار کشیدن و به تصویر کشیدن این فعل در آثار سینما ممنوع است. اتفاقا تأکید داشت باید این تصاویر تا حد ممکن تعدیل شود.

وی در خصوص پیش بینی استقبال از جشنواره گفت: امسال رضایت خاطر مردمی زیادی از آثار سی و چهارمین جشنواره فیلم خواهیم داشت.
 
ایل‌بیگی با اشاره به نتایج مفید دادگاه رسانه و تهیه‌کنندگان اظهار داشت: دادن تیزر تبلیغاتی به شبکه‌های ماهواره‌ای جرم است اما قبل از پرداختن به این موضوع باید به این مسئله پرداخته شود که باید در داخل کشور و شبکه‌های داخلی بیشتر به تیزرها و حمایت از فیلم‌ها بها داده شود تا فیلم‌ها معرفی خوبی داشته باشند. اگر ما الان سینما نداشتیم تمام کشور بسیج می‌شد تا ما صاحب صنعت سینما شویم اما حالا که با مجوز سینماگران شاخص و درجه یک، صاحب سینما هستیم حمایتی از سینماگران نمی‌شود.
 
معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در ادامه بیان کرد: در برخی از کشورها حتی اگرچه فیلمساز دارند آن‌قدر نسبت به آنها توجه و اقدام حمایتی می‌شود تا این نهال پایدار بماند، اما ما در اینجا باغ‌های پر از درخت تنومند و کهنسال داریم ولی آنها را نمی‌بینیم و رسیدگی نمی‌کنیم. مردم ما برای استقبال از سینما باید از برنامه اکران و محتوای فیلم‌ها و بازیگران و کارگردانان با خبر باشند.
 
 

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار