تغيير اقليم در ايران مشهود و تاحدودي نگران كننده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، نایب رئیس هیأت بین الدول تغییر اقلیم در دیدار با استاندار اصفهان با بیان این مطلب گفت: ما باید شرایط تغییر اقلیم را بپذیریم و یاد بگیریم که چگونه با این شرایط خودمان را تطبیق دهیم. 


ژان ژاک پاسکال افزود: منطقهٔ خشک اطراف مدیترانه در حال گسترش است و حتی ایران نیز به تدریج در این منطقه قرار خواهد گرفت و گرمایش زمین در منابع آب تاثیر خواهد داشت. 

باسکال گفت: ارتباط مستقیمی بین انتشار گازهای گلخانه‌ای با گرمایش زمین وجود دارد که ‌اگر بخواهیم سرعت گرمایش زمین را به دلیل تاثیراتی که بر سلامت و اقتصاد و... دارد کم کنیم لازم است به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و به ویژه گاز دی اکسید کربن توجه ویژه داشته باشیم. 

وی افزود: دمای زمین یک درجه افزایش داشته است که در اجلاس پاریس تصمیم گیری شد که نباید اجازه دهیم این افزایش از ۱. ۵ درجه بالا‌تر رود. 

ژان ژاک پاسکال افزود: تغییر اقلیم قابل انکار نیست و باید در خصوص جلوگیری از اتلاف منابع آبی، کشت گیاهان مقاوم به خشکی و... توجه بیشتری صورت گیرد. 

بگفته وی دمای کرهٔ زمین یک درجه افزایش یافته است و با توجه به اینکه انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز در حال افزایش است این افزایش دما نیز همچنان ادامه خواهد داشت. 

استاندار اصفهان نیزبا بیان اینکه درده سال گذشته اثرات تغییر اقلیم در منابع آب و اکولوژی به خوبی احساس شده است، افزود: بسیاری از منابع آبی ایران با کاهش ۳۰-۴۰ درصدی مواجه بوده است. 

رسول زرگرپورافزود: منطقهٔ ما به سمت خشکی بیشتر در حرکت است و بسیاری از رودخانه‌ها دائمی با کاهش روان آب مواجه شده‌اند. 

وی گفت: با اشاره به اینکه دولت برنامهٔ کاملا مشخصی برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای دارد، افزود: دولت مصمم است که این برنامه‌ها را با قوت ادامه دهد و حضور هیأت بین الدول تغییر اقلیم در ایران و انتقال تجربیات می‌تواند در این رابطه موثر باشد. 


انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.