رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از حمایت این صندوق از طرح‌های پسا‌دکتری دانش‌آموختگان خبر داد.

نصرت‌الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: توسعه دانش‌ و فناوری در کشور مستلزم سرمایه‌گذاری بر روی پژوهش و زیر ساخت آن به خصوص زیر ساخت‌های انسانی و پژوهش است.

وی ادامه داد: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در راستای مأموریت‌های خود و کمک به توسعه زیر ساخت‌های پژوهش‌ در کشور برنامه حمایت از دوره‌های پسادکتری را در نظر گرفته است.

ضرغام بیان کرد: از طریق این حمایت‌ها ضمن استفاده از پتانسیل‌های پژوهشی موجود در دانشگاه‌ها در جهت انجام پژوهش‌های اولویت‌دار و تقاضا محور به توسعه زیرساخت‌های انسانی پژوهش در کشور کمک می‌شود.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور عنوان کرد: طرح پسادکتری در دو شکل ملی و بین‌المللی ارائه می‌شود. پسا دکتری ملی به دانش‌آموختگان ایرانی دوره‌های دکتری داخل کشور و مقیم خارج از کشور با هدف ترغیب دانش‌آموختگان برای دوره‌های PHD و پسا دکتری بین‌المللی به دانش‌آموختگان ایرانی دوره‌های دکتری یا انتقال بخشی از دستاوردهای پژوهشی از دانشگاه مبدأ به دانشگاه‌های کشور اعطا می‌شود.

وی تأکید کرد: این دانش‌آموختگان باید تحصیل کرده دانشگاه و یا مراکز پژوهشی مورد تأیید وزارت علوم باشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار