با وجود تحسین نمایش «حکایت فین به روایت جن جین» از سوی هنرمندان، این اثر با بی‌مهری مرکز هنرهای نمایشی روبرو شد.

ابوالفضل حاج علیخانی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش «حکایت فین به روایت جن جین» گفت: نگارش نمایشنامه و تمرینات این اثر هر کدام نزدیک به 5 ماه طول کشید و ما پس از اجرا در تماشاخانه باران در بخش تشریفاتی به علاوه فجر حضور پیدا کردیم. در صورتی که بخش مرور برای نمایش ما مناسب‌تر بود و هنرمندان زیادی هم کار ما را مورد تقدیر و تحسین قرار دادند. اما از سوی مرکز هنرهای نمایشی کوچکترین توجهی به این نمایش نشده است.

وی ادامه داد: ما در جشنواره آیینی و سنتی حضور داشتیم و کمک هزینه ناچیزی گرفتیم و قرار شد پس از اتمام اجرای عموم به نمایش «حکایت فین به روایت جن جین» کمک هزینه تعلق گیرد، اما این اتفاق محقق نشد. در بخش به علاوه فجر نیز که به بهانه بالا رفتن بیلان جشنواره بود، هیچ کمک هزینه‌ای وجود نداشت و ما برای افزایش مخاطبان و برگشت مالی در عمارت مسعودیه نیز این اثر را به روی صحنه می‌بریم.

حاج علیخانی بیان کرد: این اثر نمایشی زندگی و قتل امیر کبیر را از نگاه 4 جن در حمام فین روایت روایت می‌کند و نزدیک به 90 دقیقه از نمایش کمیک و 10 دقیقه پایانی مخاطب را به تفکر وا می‌داریم.

وی در خصوص شیوه اجرایی اظهار داشت: برای اجرای نمایش «حکایت فین به روایت جن جین» از شیوه‌های مختلف نمایش ایرانی چون بازی در بازی، حاجی‌پوشی، سیاه‌پوشی، زن‌پوشی و رقص همچنین لهجه‌های مختلف و گوشه‌ای از نواهای تعزیه بهره گرفته‌ایم.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار