دونالد ترامپ توانسته با اتخاذ سیاست های عجیب، در انتخابات آمریکا طرفداران بسیاری را به خود جذب کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت "آتلانتیک" در مطلبی نوشت؛ در حالی که افراد بسیاری ورود ترامپ به روند انتخابات آمریکا را جدی نگرفتند، او توانست در مدتی کوتاه طرفداران بسیاری در این دوره از انتخابات به دست آورد. توانایی او در ایالت هایی که گروه های مختلفی از رای دهندگان جمهوری خواه را شامل می شوند، قدرت خاص ترامپ را نشان می دهد.
در حالی که مارکو روبیو و تد کروز حملات خود بر علیه ترامپ را افزایش داده اند، ترامپ در همین هفته فرصتی خواهد داشت تا سایر رقبای جمهوری خواهش را در روز موسوم به "سه شنبه بزرگ" از صحنه رقابت حذف کند.

از سوی دیگر، ترامپ می تواند رای جمعیت کارگران و مذهبی را از ایالت های آلاباما، آرکانزاس، تنسی و اکلاهما به دست آورد و سناتور تگزاسی، تد کروز، را از صحنه رقابت حذف کند.

ترامپ توانسته در آمار ابتدایی، رای جمعیت کارمندان را نیز از ایالت های ورمونت، ویرجینیا و ماساچوست به دست آورد. مارکو روبیو و جان کیسک دو کاندیدایی هستند که بر رای این ایالت ها حساب کرده اند و در صورت شکست در این مناطق به احتمال زیاد از صحنه نبرد انتخاباتی حذف خواهند شد.

توان مانور ترامپ در ایالت هایی که تنوع بسیاری را در رای دهندگان شامل می شوند، گواهی بر توانایی او به عنوان یک کاندیدا است. اگر ترامپ بتواند کروز را در ایالت های کارگری شکست دهد و رای طرفداران روبیو و کیسک را نیز به دست آورد، سایر کاندیداهای جمهوری‌خواه نخواهند توانست در ادامه انتخابات با او رقابت کنند. این مساله می تواند دلیل اصلی افزایش حملات کروز و روبیو بر علیه ترامپ محسوب شود.

"نیل نیوهاوس،" ناظر ارشد انتخابات "میت رامنی" در سال 2012، در این باره اظهار داشت: "ترامپ کاندیدایی است که می تواند رای طرفداران مذهبی کروز را به دست آورد و از سوی دیگر رای طرفداران متنوع روبیو و کیسک را نیز به خود اختصاص دهد. این مساله شکست او را بسیار دشوار کرده است."

با توجه به این نکات، می توان انتظار داشت ترامپ پلی میان طرفداران دو دسته شده جمهوری خواهان شود. اختلافی که در دو کاندیدای جمهوری خواه دوره های قبل، "میت رامنی" و "جان مک‌کین"، مشاهده می شد.

ترامپ در حال عبور از اختلافات جغرافیایی است، اقدامی که رامنی و مک‌کین نتوانستند انجام دهند. وی در این دوره از انتخابات روند جدیدی را پیش گرفته که شامل گروه های مختلفی از رای دهندگان می شود و به همین خاطر افراد بسیاری رای خود را به او اختصاص داده اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار