با ارائه طرح «جشن رویش» به کار گروه سازمان صدا و سیما در ارتباط با محیط زیست، جنگل و مراتع این طرح مورد استقبال قرار گرفت.

بهنام احمدپور مدیر شبکه رادیویی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص «جشن رویش» گفت: موضوع «جشن رویش» سابقه تاریخی دارد. زمانی که در رادیو جوان بودیم با بررسی‌هایی که انجام دادیم و با توجه به مشکلات زیست محیطی کشور و تاکید مقام معظم رهبری بر بحث محیط زیست و جلوگیری از معضلات این حوزه، به این نتیجه رسیدیم که رادیو و تلویزیون می‌تواند مشارکت خوبی در این زمینه داشته باشد و مردم هم برای احیای فضای سبز شهرها و روستاها حمایت کنند.

وی ادامه داد: به همین خاطر طرحی را به عنوان «جشن رویش» در روز درختکاری که بهترین زمان است، شکل دادیم.

وی در خصوص نتایج «جشن رویش» در سال‌های گذشته اظهار داشت: در سال اول طبیعی است که ما نمی‌توانستیم وارد کار اجرایی کاشت نونهال شویم. به خاطر همین دستگاه‌های مسئول از گذشته همین کار را انجام می‌دادند؛ اما اطلاعات جامع کاملی در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار نمی‌گرفت و ما با همکاری دستگاه‌های مختلف آن‌ها را منعکس کردیم. برای خود من نیز نتایج سال اول عجیب بود. چرا که با جمع‌بندی آمار کل سازمان جنگل‌ها، محیط زیست و شهرداری به رقم 50 میلیون کاشت نهال رسیدیم که در سال دوم به 60 میلیون نهال رسید. زمانی که در جشنواره برنامه رادیو تلویزیون آسیا و اقیانوسیه نتایج را اعلام کردیم، برای حاضرین در این جشنواره بسیار جالب بود که ایران همچنین فعالیتی در زمینه کاشت نهال انجام داده است.

وی عنوان کرد: ارائه طرح «جشن رویش» به کارگروه سازمان صدا وسیما در ارتباط با محیط زیست و مراتع جنگل‌ها مورد استقبال قرار گرفت و قرار است امسال این طرح بزرگ و ملی دیده شود. طبیعی است همه رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها همکاری خیلی خوبی در این «جشن رویش» داشتند و مختص رادیو ایران و جوان نیست. بلکه خیلی از هنرمندان هم از این کار استقبال کردند. امیدوارم امسال بحث درختکاری و «جشن رویش» با حمایت بیشتر مردم و مسئولین انجام گیرد.

احمدپور خاطرنشان کرد: بعد از پایان انتخابات تمام برنامه‌های شبکه رادیو ایران تا پایان هفته به «جشن رویش» می‌پردازد.

برنامه «سلام ایران»، «ایرانشهر»،‌ برنامه ورزشی که از ورزشکاران دعوت می‌کند، همچنین برنامه اذان گاهی که با علما و روحانیون در خصوص مزایای کاشت نهال صحبت می‌کند همه در خصوص «جشن رویش» به گفتگو می‌پردازد.

گفتنی است؛ برنامه «جشن رویش» در حال حاضر در تمام برنامه‌های رادیو ایران جریان دارد اما این برنامه از 15 اسفند تا پایان هفته منابع طبیعی ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار