معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: پس از طرح تحول سلامت برنامه های خاصی به منظور شناسایی جمعیت در معرض خطر مواد مخدر و ارائه خدمات سطح اول بهداشت روان به مردم استان در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران اززاهدان؛ دکتر مهدی زنگنه در سمینار سوءمصرف مواد مخدر افزود: در حوزه آسیب‎های اجتماعی یکی از تهدیدات و معضلات اساسی، سوء مصرف مواد مخدر است که بررسی‎ها نشان می‎دهند یکی از راهکارهای کاهش آسیب‎های اجتماعی توجه به رویکرد پیشگیری است که باید در کنار مبارزه با عرضه مواد مخدر، رویکرد درمانی آن مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به گستردگی معضل اعتیاد و عواقب وخیمی که به لحاظ اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... بر جامعه دارد، در طرح تحول نظام سلامت به مقوله بیماری های غیر واگیر مانند پیشگیری از سوء‌مصرف مواد مخدر و محرک، دیابت و فشار خون بیشتر پرداخته است.
وی افزود: سوء‌مصرف مواد اثرات بازدارنده بر رشد و شکوفایی جامعه دارد و تهدیدی جدی و نگران‌کننده است لذا باید همه دستگاه ها بخصوص برنامه نظام تحول سلامت در مسیر توسعه و سالم‌سازی جامعه نقش بالنده‎ای را ایفا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار