امام جمعه مشهد گفت: حجاب در فرهنگ ما یک ارزش بزرگی است که به تنهایی می‌تواند بسیاری از ارزش‌ها را در زن و مرد ما ثبت کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد،اظهار کرد: پروردگار ابرار را از شر روز محشر کاملاً در امان و مصون قرار داده است، از این رو حضرت امیرالمومنین علی (ع) به همراه صدیقه اطهر(س) و فرزندانشان معصوم هستند و از غضب خداوند در روز قیامت محفوظ می‌باشند. 

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: عصمت انبیاء جریان ارادی شخصیتی آنها است و به گونه‌ای هستند که گناه از آنها سر نمی‌زند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: انسان‌های عادی وقتی در مقابل گناه قرار می‌گیرند فوران لذت‌های دنیا آنها را به گناه آلوده می‌کند اما وقتی حجت خدا در برابر گناه قرار بگیرد به هیچ وجه به گناه آلوده نمی‌شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه با این عصمت ارادی ائمه اطهار(ع) و ابرار از شر روز قیامت مصون‌سازی شده‌اند، اضافه کرد: حضرت فاطمه (س) می‌فرمایند که اگر این مردم امامت علی (ع) را قبول می‌کردند دیگر میان مسلمانی اختلاف به وجود نمی‌آمد.

وی عنوان کرد: امروز روز اول ماه جمادی‌الثانی و اولین روز از دهه فاطمیه است، از این رو شهادت جانسوز حضرت فاطمه (س) را به عموم مردم تسلیت عرض می‌کنم و از شما دعوت می‌کنم در تجمع بزرگ فاطمی روز یکشنبه در ساعت 9 صبح شرکت کنید، در نتیجه همه ساله شاهد شکوه با عظمتی در این تجمع هستیم.

امام جمعه مشهد تبیین کرد: امروز سالروز صدور حکم امام راحل در تأسیس بنیاد شهید است، هفته گذشته آخرین اجلاس مجلس خبرگان رهبری بود که برگزار شد و دوره چهارم خبرگان بر حسب صحبتی که مقام معظم رهبری داشتند در حقیقت طولانی‌ترین دوره‌های این مجلس بوده است.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: مسئله عشق به رهبری یکی از اصول راهبردی نظام مقدس اسلامی ما است، چراکه وقتی پیامبر اکرم(ص) در غدیر خم امام علی (ع) را به عنوان رهبر معرفی کردند فرمودند عشق به رهبر و دوست داشتن او رابطه قلبی به وجود می‌آورد.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب روز گذشته در این اجلاس مهم از حماسه‌سازی مردم در عرصه انتخابات تشکر کردند چراکه در دنیا بی‌نظیر بود، مشارکت بالای 35 درصد در انتخابات دنیا بین مردم نداشته‌ایم، اما خوشبختانه مردم ما مشارکت 62 درصدی در مقابل دیدگان دنیا از خود بر جای گذاشتند.

امام جمعه مشهد تشریح کرد: رهبر معظم انقلاب از آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مصباح به خاطر خدمات ارزشمندشان تقدیر کردند و در توصیه به مجلس فرمودند کمک به دولت باید صورت بگیرد و اگر اینطور نشود آنگاه دستگاه اجرایی قدرت اداره قاطع نسبت به تأمین مصالح مردم را نخواهد داشت.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه توضیح داد: مقام معظم رهبری تذکراتی هم به دولت دادند به این صورت که دولت نباید در رعایت اولویت‌ها کوتاهی کند و سه اولویت مشخص کردند که اولین آن اقتصاد مقاومتی بود، با این رویکرد فرمودند باید قرارگاه اقتصاد مقاومتی تشکیل شود چراکه دنیا در حال نبرد در عرصه اقتصاد با ما است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از روزی که رهبر معظم انقلاب بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند اکنون دو سال می‌گذرد و باید دولت پاسخگو باشد که در طی این دو سال چه اقدامی کرده است، همچنین ایشان در جلسه روز گذشته فرمودند این داد و ستدهای خارجی چه رابطه‌ای با اقتصاد مقاومتی دارد؟

وی با اشاره به رهنمودهای سازنده مقام معظم رهبری، تأکید کرد: ایشان همچنین اولویت فرهنگ را مطرح کردند و فرمودند باید برای نسل جوان خود مصونیت فرهنگی ایجاد کنیم، با این نگرش در همه حرکت‌های نظام و برنامه‌های فرهنگی و هنری باید دو کار انجام بگیرد که اولین آن پدافند فرهنگی است، در نتیجه با تهاجم‌های فرهنگی باید در قالب برنامه‌های خاص علمی این پدافند صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی متذکر شد: چند روز دیگر تعطیلات نوروزی آغاز  می‌شود و باید با پدافند فرهنگی برنامه‌های تلویزیونی تنظیم شود.

وی در ادامه اظهار داشت: حجاب در فرهنگ ما یک ارزش بزرگی است که به تنهایی می‌تواند بسیاری از ارزش‌ها را در زن و مرد ما ثبت کند.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.