اکیپهای نظارتی دامپزشکی کرمان در راستای اجرای طرح تشدید نظارت ویژه ایام نوروز آمادگی کامل را دارند و با متخلفان بهداشتی برخورد قاطع می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام سازمان دام پزشکی، در طرح مذکور که از تاریخ 25 اسفند ماه سالجاری آغاز و تا پایان 14 فروردین ماه 95 ادامه خواهد داشت ، 57 اکیپ ثابت و سیار در دو شیفت صبح و عصر نظارت بر عرضه مواد خام دامی را در استان کرمان بر عهده خواهند داشت .

در ایام نوروز که شاهد افزایش تقاضا جامعه و ورود تعداد زیادی مسافر نوروزی هستیم احتمالا بروز مشکلاتی در چرخه عرضه بهداشتی مواد خام دامی توسط افراد سود جو و متخلف وجود دارد و در این زمینه دامپزشکی قاطعانه برخورد خواهد نمود زیرا تامین امنیت غذایی جامعه یکی از وظایف خطیر مجموعه دامپزشکی می باشد .

از جمله مواردی که در اجرای طرح با آن برخورد خواهد شد عدم رعایت موازین بهداشتی در محل عرضه ، نگهداری و عرضه قطعات خرد شده مرغ و گوشت چرخ کرده بدون بسته بندی و تاریخ تولید مشخص ، عرضه گوشت قرمز و مرغ بدون لیبل و بسته بندی مناسب ، نگه داری مرغ و ماهی در یخچال مشترک ، نداشتن کارت بهداشتی پرسنل ، استفاده از فرآوردهای خام دامی بدون بسته بندی و فاکتور خرید معتبر در رستورانها ، نبودن یخچال و فریزر صنعتی جهت تامین برودت لازم ( 4-0 درجه برای یخچال و 18- برای فریزر ) ، عرضه ماهی خارج از پودر یخ بصورت دستفروشی و غیربهداشتی ، نگه داری فرآوردهای خام و پخته شده در یخچالهای مشترک در رستورانها و .... است.

کارشناسان حاضر در اکیپها در خصوص چگونگی برخورد با متخلفین توجیه شده اند و مقرر گردید تا روسای دامپزشکی شهرستانها با رایزنی و همکاری با دادگستری و تعزیرات نسبت به تشکیل اکیپ های بازرسی مشترک اقدام و با متخلفین برخورد قانونی صورت پذیرد .

شماره تلفن چهار رقمی 1512 آماده دریافت گزارشات و شکایات هم استانی ها در خصوص نگه داری و عرضه فرآوردهای خام دامی می باشد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: متخلفان ، بهداشتی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار