رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از ارائه پروژه‌های مشترک توسط این صندوق با همکاری دانشگاه‌ها خبر داد.

نصرت الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهارکرد: بر اساس مصوبه‌ی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور این صندوق با همکاری دانشگاه‌ها پروژه های مشترک ارائه می‌دهد تا رشته های مختلف در کنار یکدیگر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در این راستا در سال 83 از 35 طرح ارسالی سه طرح مصوب شد که این تعداد طرح مصوب در سال 89 به 14 طرح در سال 90به 18 طرح، در سال 91به 57طرح و در سال 92 به 49طرح مصوب رسید.

ضرغام عنوان کرد: طرح‌های مصوب شده در زمینه‌های مهندسی، صنایع غذایی، تکنولوژی مواد غذایی، بیوتکنولوژی غذایی و شیمی صنایع غذایی است.

ضرغام با اشاره به اولویت‌های پژوهشی کار گروه کشاورزی و منابع  طبیعی حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور بیان کرد: شناخت حفظ و بهره برداری بهینه از ذخایر ژنتیکی، بانک‌های ژن و احیای زیستگاه‌ها، آب، مدیریت خشکی،خشکسالی از جمله اولویت‌های پژوهشی کار گروه کشاورزی و منابع طبیعی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران است.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در زمینه‌ی اهمیت حوزه‌ی  کشاورزی تصریح کرد: اهمیتی که حوزه کشاورزی دارد این است که تعدادی از محققان و پژوهشگران کشاورزی و رشته‌های دیگر کشاورزی، اقتصاد، آب، خاک و حتی رشته‌های علوم اجتماعی، علوم سیاسی بتوانند یک پروژه‌ی مشترک در رابطه با کشاورزی و تولیدات کشاورزی داشته باشند و در گروه‌های مختلف پژوهشی پروپوزان ارائه دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.