نوع جعبه بستگی دارد به اینكه چه چیزهائی را می خواهید با خود ببرید. وسائلی كه طول زیادی دارند مثل چوب اسكی یا تخته اسنوبرد و ..... به جعبه اسكی(طول زیاد و ارتفاع كم) احتیاج دارند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛نوع جعبه بستگی دارد به اینكه چه چیزهائی را می خواهید با خود ببرید. وسائلی كه طول زیادی دارند مثل چوب اسكی یا تخته اسنوبرد و ..... به جعبه اسكی(طول زیاد و ارتفاع كم) احتیاج دارند. جعبه چمدانی(طول كم و ارتفاع زیاد) برای لوازم كمپینگ، ساكهای ورزشی و چمدانهای كوچك مناسب است.

پایه باربندها را فراموش نكنید : شما همیشه برای نصب جعبه روی ماشین به یك جفت پایه باربند نیاز دارید، بنابراین دقت كافی در مورد كیفیت آن به خرج دهید.

نصب
بسیار مهم است كه بتوان جعبه باربند را بدون نیاز به ابزار و نیز سریع و راحت روی ماشین نصب كرد.

مواد اولیه
نوع مواد بكار رفته در ساخت بدنه و سایر قطعات جعبه تعیین كننده استحكام،، وزن و عمر آنها  خواهند بود. برای ساخت بدنه جعبه باربندهای مسافرتی خودرو، مواد پلاستیك ABS به خاطر ویژگیهایش مناسبترین مواد شناسائی شده است.مهمترین این ویژگیها عبارتند از :

     مقاومت ضربه ای مناسب وصلبیت        
     مقاومت مطلوب در شرایط گوناگون آب و هوائی
     سبک بودن  
     رنگ پذیری بسیار خوب
     انعطاف در مقابل تنشهای حرکتی (دست اندازهای جاده)                    

لازم به توضیح است كه استفاده از فایبرگلاس (پلی استر و پشم شیشه) برای ساخت جعبه باربند سقفی كاری غیر علمی و غلط می باشد . زیرا علاوه بر وزن بسیار بالا و شکنندگی ، فاقد ایمنی و خواص فیزیکی  لازم برای حمل حداقل 50 كیلو بار می باشد. شایان ذکر است که معتبر ترین تولیدکنندگان جعبه باربند در دنیا مانند کمپانی THULE ، KAMEI و . . .  فقط از مواد پلاستیک ABS  برای تولید بدنه محصولات خود استفاده می کنند.

استفاده  
اگرمی خواهید  به طور متناوب از جعبه خود استفاده كنید حتما به ویژگیها و قابلیتهائی كه استفاده از جعبه را برای شما آسان میكنند توجه خاصی داشته باشید.

قفل ایمنی
قبل از هر چیز باید گفت كه هیچ روش حفاظتی صددرصد كاملی علیه سرقت وجود ندارد. با این حال برای اطمینان از ایمنی قابل قبول جعبه، به كیفیت قفلها و مكانیزم بسته شدن جعبه توجه داشته باشید.

طراحی آئرودینامیك
این ویژگی فقط جهت زیبائی  ظاهری جعبه نیست بلكه كاربرد مهمتر آن برای  ایمنی و كاهش مصرف سوخت  می باشد.
كاهش مقاومت هوا و در نتیجه کاهش مصرف سوخت و همچنین کاهش صدای باد و لرزش، از نتایج مهم یك طراحی آئرودینامیکی صحیح است.

خدمات
بسیار مهم است كه افرادی وجود داشته باشند تا شما بتوانید هم قبل از خرید جعبه، هم درهنگام خرید و هم پس از خرید، به آنها مراجعه كرده و سوالهایتان را از آنهابپرسید و آنها بتوانند پاسخگوی نیازهای شما باشند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار