کرمان؛

رانندگی کرمانی ها ارتقا یافت/کاهش 33درصدی تصادفات درون شهری

رييس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان گفت: در تعطيلات نوروز شاهد كاهش 33 درصدي تصادفات رانندگي و همچنين كاهش 22 درصدي تلفات ناشي از حوادث رانندگي در حوزه درون شهري بوده ايم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ حميد معين زاده افزود: بدون شك به نظم در آوردن عبور و مرور در معابر مستلزم رعايت ضوابط و مقررات وضع شده از سوي استفاده كنندگان از معابر شهري و برون شهري است و به هر ميزان كه تردد بيشتر باشد به همان ميزان نيز اجراي مقررات ضروري تر مي شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس آمار هاي بدست آمده70 الي 80 درصد تصادفات رانندگي ناشي از خطاي انساني است كه اين مساله با همكاري مطلوب رسانه ها، نشريات و صدا و سيما و ارتقاء فرهنگ ترافيكي رانندگان رفع خواهد شد.

وي تصریح کرد: رئيس پليس راهور استان بي توجهی به جلو از سوي رانندگان را با 44 درصد بيشترين علت حوادث رانندگي دانست و گفت: رعايت نكردن سرعت مجاز و همچنين استفاده از تلفن همراه حين رانندگي از مهمترین عوامل بي توجهي راننده به جلو هستند.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان افزود:اگر مقررات راهنمايي و رانندگي رعايت شود شاهد بهبود وضعيت ترافيكي و كاهش چشمگير حوادث دلخراش رانندگي خواهيم بود.

سرهنگ معين زاده تأکیدکرد: روند كاهش تصادفات و رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي از سوي شهروندان با همكاري سازمان ها و همچنين رسانه ها ادامه يابد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار