تیم ملی هندبال ایران در نخستین دیدارش از انتخابی بین‌قاره‌ای المپیک ریو 34 بر 19 مغلوب سوئد شد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دیدار تیم‌های ملی هندبال سوئد و ایران ساعت 21:45 امشب در انتخابی المپیک ریو در سالن مالمو آغاز شد. تیم ایران که مقابل یکی از قدرت‌های هندبال جهان و در خانه این تیم بازی می‌کرد، سعی داشت مقابل یورش‌های مرگ‌بار مردان یخی ایستادگی کند. شاگردان عرفان بازی را خوب آغاز کردند و در دقایق نخست بازی پایاپایی را مقابل میزبان انجام دادند اما هرچه از بازی می‌گذشت، شاگردان استفان اولسن ابتکار عمل را بیشتر در دست می‌گرفتند.

ایران در حمله با حضور میلاد مسائلی و شاهو نصرتی چندبار دروازه اندرسن را گشود. این میان شاهو با شوت پیچی که زد دروازه اندرسن، را روی پاشنه چرخاند. در اواسط نیمه نخست سوئد با گل آندریاس نیلسن 10 بر 5 از ایران پیش افتاد تا تعداد گل های این تیم بسیار زود دورقمی شود. در ادامه پویا نوروزی‌نژاد با شوتی تماشایی سنگر سوئد را فروریخت. ایستادگی محسن باباصفری مقابل حملات برق‌آسای وایکینگ‌ها هم به خوبی نمایان بود.

ایران با گل امین یوسفی‌نژاد به گل هفتم هم رسید ما میزبان در مقابل برای یازدهمین بار دروازه ایران را باز کرد. در امتیاز 12 بر 8 اولسن مجبور شد از وقت استراحت برای میزبان استفاده کند. در بازگشت دو تیم به میدان نیکولاس اکبرگ از روی نقطه پنالتی دروازه ایران را گشود اما شاهو بلافاصله با شوتی تماشایی دیوار یخی را برای نهمین بار فروریخت. در ادامه یسپر نیلسن 2 گل پیاپی درون دروازه ایران فرستاد تا حساب کار 15 بر 9 شود. سوئد در ثانیه‌های پایانی به گل دیگری رسید تا نیمه نخست را 16 بر 9 برنده به رختکن برود.

برتری میزبان

نیمه دوم هم با حملات سوئد و دفاع ایران آغاز شد. میزبان بسیار زود به امتیاز 20 رسید اما ایران هم 2 گل به ثمر رساند تا به امتیاز 11 برسد. اندرسن هم در نیمه دوم نمایش بهتری داشت و بارها حملات پراکنده ایران را ناکام گذاشت. میزبان با دفاع 6- صفر کار را برای مهاجمان ایران سخت کرده بود. اشتباهات پیاپی بازیکنان ایران باعث شد سوئد 24 بر 12 از ایران پیش بیفتد و عرفان ناگزیر از درخواست وقت استراحت شود. در بازگشت دو تیم به میدان شاهو باعث شد یکی از بازیکنان میزان 2 دقیقه اخراج شود. همین بازیکن دروازه سوئد را گشود تا فاصله برای لحظاتی کمتر شود. ایران با کار خوب افشین صادقی و 2 گل پیاپی که این بازیکن به ثمر رساند در امتیاز 28 بر 16 از حریف عقب ماند.

آن سوی میدان کادر فنی سوئد که برتری تیمش را قطعی می‌دید به بازیکنان ذخیره‌اش بیشتر میدان داد تا این بازی در پایان با برتری 34 بر 19 میزبان برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار