تیم ملی هندبال ایران در دومین دیدار خود در انتخابی بین‌قاره‌ای المپیک ریو مقابل اسپانیا 37 بر 23 شکست خورد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی هندبال ایران در حالی ساعت 18:45 امشب در دومین دیدار خود در انتخابی بین‌قاره‌ای المپیک برابر اسپانیا در سالن آرنای مالمو به میدان رفت که در دیدار نخست مقابل سوئد میزبان، 34 بر 19 بازنده شده بود.

ایران بازی را بسیار خوب آغاز کرد و در نیمه نخست بارها با دفاع فشرده و 6 –صفر خود کار اسپانیا را سخت کرد اما هرچه زمان به پایان نیمه نخست نزدیک‌تر می‌شد بازیکنان حرفه‌ای اسپانیا خود را بیشتر در میدان پیدا می‌کردند تا در پایان نیمه نخست 18 بر 12 برنده به رختکن بروند.
 
در ابتدای نیمه دوم محمد سیاوشی جای محسن باباصفری را درون دروازه تیم ایران گرفت و همین بازیکن با مهار یک ضربه پنالتی از بازیکنان حریف، به شاگردان عرفان روحیه دوباره‌ای بخشید. ایران در ابتدای این نیمه هم بازی را خوب آغاز کرد و در دقایق ابتدایی با حریف شانه به شانه پیش آمد.

هر چه زمان می‌گذشت اسپانیایی‌ها مانند نیمه نخست، بیشتر جریان بازی را در دست می‌گرفتند. اشتباهات بازیکنان ایران در زمانی که تیم ما آرایش حمله به خود می‌گرفت باعث شد حریف با چند ضد حمله زهردار عرصه را بر ایران تنگ کرد اما ایستادگی سیاوشی در سنگر ایران و رشادت او بارها مهاجمان اسپانیایی را ناکام گذاشت تا رقابت همچنان گرم و جذاب باشد.
 
زمانی که 10 دقیقه از نیمه دوم سپری شد، تیم ملی هندبال کشورمان 23 بر 16 از حریف عقب بود. اشتباهات پیاپی ایران باعث می‌شد حریف توپ‌های ساده‌ای را به مهاجمان خود برساند و آن‌ها بارها با سیاوشی تک به تک شوند و اگر درخشش سیاوشی نبود، شاید تیم ایران گل‌های بیشتری دریافت می‌کرد.

ایران سعی می‌کرد با بازی‌گردانی نوروزی‌نژاد در قلب دفاع سخت حریف رخنه ایجاد کند اما برخی مواقع بازیکنان ایران بی‌تجربه عمل می‌کردند تا اسپانیا به برتری 27 بر 16 برسد.
 
ایران در نیمه دوم زمانی که دفاع بسته حریف را دید رو به شوتزنی آورد اما ضربات بازیکنان تیم کشورمان دقت کافی نداشت. سرانجام مجتبی کرمیان طلسم را شکست و گل هفدهم ایران را به ثمر رساند. آن سوی میدان توماس گونزالس سی‌امین گل اسپانیا را به ثمر رساند تا در 10 دقیقه به پایان کار ایران 30 بر 17 از حریق خود عقب بیفتد.

حضور علی شیرانی با گلزنی این بازیکن توام شد تا ایران به امتیاز 18 برسد. هرچند اسپانیایی‌ها به امتیاز 34 رسیدند اما ایران هم با سجاد ندری گل نوزدهم خود را به ثمر رساند و لحظاتی بعد افشین صادقی سومین گل خود و بیستمین گل ایران را به ثمر رساند. گل سی و پنج اسپانیا را هم ثانیه‌هایی بعد کرمیان پاسخ داد تا حساب کار 35 بر 21 شود. اسپانیا که ارزش تفاضل گل را در این رقابت‌ها می‌دانست، باز هم گل زد اما نوروزی‌نژاد گل دیگری برای ایران به ثمر رساند.

پنالتی خوان کادیلاس هم دقایق پایانی از بالای دروازه سعید برخورداری که لحظه‌ای جانشین سیاوشی شده بود، راهی اوت شد تا عرفان اسماعیلاگیچ در فاصله 2 دقیقه به پایان بازی، از سومین وقت استراحت تیم ایران هم استفاده کند.

در بازگشت دو تیم به میدان ایران گل بیست و سوم را هم به ثمر رساند و درحالی که تنها هفت ثانیه به پایان بازی باقیمانده بود، مانوئل کادیلاس برای اسپانیا تقاضای وقت استراحت کرد و همین تاکتیک جواب داد تا در ثانیه پایانی اسپانیا گل دیگری به ثمر برساند و این دیدار با نتیجه 37 بر 23 به سود اسپانیا تمام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار