گشودن پنجره‌های جدید صنعت خودروسازی، با اجرایی شدن برجام

در دوران پسابرجام تعدادی از شرکت‌های خودروسازی اروپا و آسیا، شرکت‌ قطعه‌سازی ایران را کاندید سفارشات خود قرار داده‌اند.

ساسان قربانی دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هیئت‌های مختلفی از کشورهای اروپایی و آسیایی برای همکاری با قطعه‌سازان ایران، اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: این فرآیندی مثبت برای قطعه‌سازی کشور است که عرصه صادرات محصولات  به بازارهای جهانی فراهم شود.

این تولید کننده قطعات خودرو اعلام کرد: در حال حاضر مذاکراتی انجام شده ولی ما منتظر ارسال فرم RFQ از سمت شرکت‌های ژاپنی، کره‌ای و تعدادی از شرکت‌های خودروسازی اروپایی هستیم.

وی در ادامه توضیح داد: در فرم مذکور، شرکت‌ها قیمت محصولات، استانداردهای کیفی و مدیریتی توان تامین مالی مواد اولیه توان مالی ارسال کالا و مشخصات کیفی و کمی دیگر شرکت‌های قطعه‌سازان ایرانی را سنجش کرده و در نهایت با مقایسه با پیشنهادات دیگر در زمینه همکاری با کشورمان تصمیم‌گیری می‌کنند.

ساسان قربانی با اشاره به همکاری قطعه‌سازان ایرانی با شرکت رنو افزود: این مرحله مهمی برای صنعت کشورمان است تا به شبکه تولید قطعات خودروی جهانی وارد شود و برای نیل به این هدف باید سعی کنیم با استانداردهای بین‌المللی دست یابیم.

وی در پایان گفت: ارسال‌ فرم‌های RFQ بعد از پسا برجام صورت گرفته و تولیدکنندگان داخلی باید تمام تلاش خود را به خرج دهند تا از موقعیت کنونی کمال بهره‌برداری را انجام دهند.

ورود صنعت خودروسازی کشور به بازارهای جهانی

بهرام شهریاری عدالتیان عضو سابق هیئت مدیره انجمن قطعه‌سازان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قبل از تحریم‌ها چند شرکت مختلف بین‌المللی از جمله پژو و رنو با ایران قرارداد تولید قطعات خودرو بسته بودند که با ایجاد تنگناهای سیاسی و تشدید تحریم‌ها این قراردادها فسخ شد.

وی در ادامه افزود: چند سال پیش شرکت تومن ژاپن 28 شرکت قطعه‌سازی در 14 استان کشور مورد بررسی قرار داد و حتی به چند شرکت گرید تولید قطعات داده شد و وارد مذاکره جدی شد اما وجود تحریم‌ها موجب شد تا این همکاری قطع شود.

وی اظهار داشت: این رویکرد شرکت‌های خارجی از یکسو نشان‌دهنده توان بالای قطعه‌سازان داخل است و از سوی دیگر نشان می‌دهد با از بین رفتن سد بزرگ تحریم‌ها آینده روشن را برای این صنعت کشور و تقویت صادرات در این بخش نوید می‌دهد.

عدالتیان شهریاری افزود: بهترین راهکار سپردن این بخش از صنعت به دست بخش خصوصی و مشارکت این بخش با شرکت‌های خودروسازی بزرگ دنیا است تا بتوانیم با کیفیت بالا و با قیمت مناسب به بازار ارائه دهیم.

وی در پایان گفت: خصوصی شدن کامل این صنعت را باید به فال نیک گرفت و قطعا تکرار سیاست‌های گذشته در آینده بی‌فایده خواهد بود.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Italy
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
همه به فکر خودشونن نه به فکر مردم
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
کاش تو صنعت خودروسازی هم مثل صنعت موشکی کار میکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
کجای دنیا رو دیدین یه مدل ماشین مثلا بی ام دبلیو سری 3،بیشتر از دو سال متوالی با یه قیافه و تجهیزات تولید بشه؟
20 و اندی ساله طراحی پژو تو ایران تغییر نکرده خیلی لطف کردن داشبورد عوض کردن که اونم میکشن رو قیمتش که همه هم ناراضین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
بیشتر مردم محکوم به خریدن خودرو های داخلی هستند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
میدونید فرق خودرو ساز خارجی با خودرو ساز ایرانی در چیه ؟؟ خودرو ساز خارجی به فکر امنیت و ایمنی خودرو و جان مرم هست.
اما خودرو ساز ایرانی تنها به فکر جیبشه با این اهدافشون صنعت خودرو سازی ایران پیشرفت نخواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
خدا ختم به خیر کند...
خودروهای ارزان خارجی را وارد و یا مونتاژ کنند آنهم به چند برابر قیمت به مرم می فروشند!!!
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
همچین نوشته ورود به بازار جهانی که انگار دنیا داره التماس میکنه بیاد و شرکتهای ایرانی براشون قطعه بسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
آخ جون پرایدBMW
فکر کن انتخاب با شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
آخ جون پرایدBMW
فکر کن انتخاب با شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
تا وقتي كه عوارض گمركي بسيار بالاباشد اگر همه خودروسازان جهان در ايران جمع شوند صنعت خودرو ما رقابت پذير نمي شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
خودرو و امثالهم کالای مصرفی هستند دلالان منتظرند فعال شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
تنها راه رقابتی کردن بازار و باز کردن مرزها و گمرک به روی خودروهای ایمن و باکیفیت خارجی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
خودرو سازهای داخلی خواهش می کنم نوآوری کنید و از ریسک و پا گذاشتن به زمینه هی جدید نترسید من میتونم یه چیز رو به شما خودرو ساز ها اطمینان بدم و اون اینه که تا زمانی که این خودرو های بی کیفیت رو تولید کنید مردم خواهند خرید و از شما حمایت می کنند اما پس پیشرفت رو باید کجای محاسباتمون قرار بدیم لطفا به جوانان مکانیک و طراح و الکترونیک دانشگاهی اعتماد کنید
آخرین اخبار