معاون توسعه، فناوری و مطالعات سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: با توجه به اینکه 11 شهرستان در استان اصفهان از سینما بهره می‌برند اما فروش بلیت در اصفهان 7 برابر رشد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رمضانعلی حیدری خلیلی در آیین افتتاحیه سینما فلسطین اصفهان اظهار کرد: از 23 شهرستان اصفهان تنها 11 شهرستان از سینما بهره می‌برند و خوشبختانه اقدامات خوبی در حال انجام است و فروش بلیت در اصفهان 7 برابر رشد کرده است.

وی افزود: حوزه زیرساخت سینمای ایران به یک سرمایه‌گذاری نیاز دارد و 68 درصد شهرستان در کشور سینما ندارند و طرحی آماده شده تا وضعیت موجود بهبود یابد و در اصفهان نیز امیدواریم سینما خانواده هم در این حوزه افزوده شود.

معاون توسعه، فناوری و مطالعات سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت سینمای کشور خاطرنشان کرد: 380 سالن با 127 هزار صندلی پیش از دولت یازدهم در کشور بوده که در 2 سال اخیر 74 سالن با 13 هزار و 350 صندلی به این ظرفیت افزوده شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت سینما نسبت به جمعیت در ایران وضعیت مطلوبی ندارد، تصریح کرد: متوسط جهانی بهره بری از سینما به ازای هر 51 هزار 800 نفر یک سینما وجود دارد و این در اصفهان به عبارتی به ازای هر 208 هزار نفر است و نیاز به نهضت و عزم ملی برای جبران این فاصله دارد.

حیدری خلیلی بیان کرد: افزایش تعداد سینما در سیاست‌های وزارت ارشاد وجود دارد و باید دانست سینماهای جدیدی که احداث می‌شود در راستای هدایت امور سینمایی کشور است .




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار