نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی وامام جمعه مشهد گفت : معیشت مردم، دغدغه اصلی هم برای مقام معظم رهبری است و هم باید در بین مسؤولان نظام مورد توجه قرار گیرد.

معیشت مردم، دغدغه 25 ساله رهبر معظم انقلاب استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،آیت‌الله علم‌الهدی امروز در خطبه نماز جمعه در حرم امام رضا(ع)، به پیرامون مسئله اقتصاد مقاومتی و اهمیت تحقق آن در جامعه پرداخت و افزود: نکته قابل‌تأمل در شناخت تکالیف و وظایف اجتماعی سیاسی‌مان در یک جامعه دینی و ولایی، تأمل و توجه در راهبرد حکیمانه‌ای است که از طرف مقام معظم رهبری در هرسال به ما ارائه می‌شود.

وی بابیان اینکه یکی از ابتکارات مقام معظم رهبری از سال 69 تا به الآن این بوده است که راهبردی که بایستی مسؤولین نظام و مردم، تمام جریان زندگانی اجتماعی سیاسی خودشان را با این راهبرد تنظیم کننددر اول هرسال مقام معظم رهبری به‌عنوان شعار سال اعلام می‌کنند گفت :در بین تمام این راهبردهایی که از سال 69 تا به الآن که تقریباً بیش از 25، 26 سال می‌گذرد، ارائه فرمودند، شاید بیش از 10 مورد در شعارهای سال، مقام معظم رهبری مسائل اقتصادی را به‌عنوان راهبرد حکیمانه‌شان ارائه کرده‌اند .

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود : اقتصاد مقاومتی از سال 89 به‌وسیله مقام معظم رهبری وارد ادبیات نظام شد و این اصطلاح در بین تمام اصطلاحاتی که برای ماهیت‌های مختلف و متنوع اقتصادی در مکتب‌های اقتصادی، در جوامع اقتصادی، در مباحث فناوران و دانشمندان و متخصصین اقتصاد مطرح می‌شود، در واقع این یک اصطلاح جدید و یک ابتکار خاص فنی و تخصصی است.

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان اینکه مقاوم کردن مردم در برابر تهاجم اقتصادی دشمن،‌هدف نهایی اقتصاد مقاومتی است گفت : در این پسوند مقاومتی، دو نگاه به اقتصاد مقاومتی هست، یک نگاه این‌که اصلاً ‌الگوی اقتصاد مقاومتی، کاربردش در برابر تهاجم دشمن به عرصه اقتصاد است، ‌فقط آنجا کاربرد دارد، آن روزی که دشمن معیشت مردم را هدف قرار بدهد.

وی افزود:دشمن با تحریم، توطئه و جنایات مختلف قصد ضربه‌ زدن اقتصادی را داردو می خواهد موقعیت معیشتی مردم را در مخاطره قرار بدهد.

امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد :الگوی اقتصاد مقاومتی در برابر دشمن می تواند مقاومتی در مردم ایجاد کند که در برابر این تهاجم اقتصادی و معیشتی،‌مردم بتوانند این تهاجم را دفع کنند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.