برخی از پدران سعودی با هدف کسب شهرت، به شلاق زدن کودکان خود مقابل دوربین اقدام و تصاویر آن را در رسانه‌های ارتباط جمعی منتشر می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه "عکاظ"؛ انتشار ویدئویی مشهور به "عمو معیض" در رسانه‌های ارتباط جمعی، مجالی را برای اشخاص شهرت طلب به منظور ضرب و شتم کودکان خود و افتخار پدران به این کار ایجاد کرده است.

این اقدام در برخی کلیب ها که در آن پدران، فرزندان خود را به تقلید از "عمو معیض" با شلاق کتک می زنند، حالت جدی دارد و در برخی فیلم ها حالت کمدی و طنز به خود گرفته است.

"عمو معیض" کسی است که با فیلم گرفتن از لحظه کتک کاری فرزند خود و انتشار آن در رسانه‌های ارتباط جمعی، توجه بسیاری را به خود جلب کرد و دست مایه‌ای برای مباهات و افتخار پدران سعودی به کتک زدن فرزندان خود قرار گرفت.

ضرب و شتم کودکان بی‌گناه، دستمایه پدران شهرت‌طلب سعودی!

علی رغم آنکه جامعه سعودی این رفتار "معیض" را به عنوان ایده آن در ادب کردن فرزند، قبول کرده است، ولی برخی مقلدان که با شیوه های شگفت انگیز و با هدف کسب شهرت، به ضرب و شتم فرزندان خود مقابل لنز دوربین اقدام کرده‌اند را تقبیح می‌کند.

گفتنی است جامعه شناسان از روند روبه رشد این پدیده عجیب و سکوت در مقابل آن ابراز نگرانی کرده‌اند و خواستار اعمال مجازات علیه پدرانی شدند که به ضرب و شتم فرزندان خود افتخار می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار