پیشنهاد آخر این هفته از اکران‌های قبلی سینماها و روستایی زیبا در 50 کیلومتری شهر تهران می گوید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشاند.


سینمایی آخر هفته:

از آنجایی که که انگار آمار فروش بلیط  فیلم‌های اخیر بالا بوده، گویا مسئولان دلشان نیامده که اثر جدیدی روی پرده سینما بیاورند. از طرفی هم با شروع شدن جشنواره جهانی فیلم فجر، دیگر حواسشان به تغییر و تحول نیست. با این اوصاف  این اتفاق را به فال نیک می گیریم تا به دیدن فیلم هایی برویم  که فرصت نکرده ایم به تماشای آن بنشیتیم.

از راکد ماندن فیلم‌های سینما تا 50 کیلومتری بیخ گوش تهران

اما در میان فروش با ارقام صفر بالای این فیلم‌ها؛ فیلم «خشم و هیاهو» به کارگردانی هومن سیدی فروش پایین‌تری داشته که بعضی افراد معتقدند این ارقام خیلی برای آن کم بوده. آخر این هفته می‌توان به دیدن اثر هومن سیدی برویم تا ببینیم درست گفته‌اند یا خیر!


تئاتر آخر هفته: 

تا به حال آثار معروفی را از هنرمندان بزرگ روی صحنه نمایش و یا حتی در جعبه جادویی دیده‌ایم. حال اینبار «بینوایان» نوشته ویکتور هوگو با یک دید متفاوت روی صحنه تماشاخانه ایرانشهر خواهد رفت به گونه ای که کوزت هم به  دنیا و زمان امروزی پا می‌گذارد.

نمایش «بی‌نوایان» به کارگردانی سروش طاهری از 30 فروردین الی 17 اردیبهشت میزبان تماشاگران خود خواهد بود تا یک دید جدید از این اثر را به تصویر بکشد.


کتاب آخر هفته:

خواندن کتاب به خصوص داستان‌های جذاب، همیشه تازگی خودش را داشته که می‌توان با خواندن کتاب های جدید هم اطلاعات زیادی کسب کرد و هم کتابخانه خانه‌مان پر شود از کتاب‌هایی که به راستی آن‌ها را خوانده‌ایم. 

از راکد ماندن فیلم‌های سینما تا 50 کیلومتری بیخ گوش تهران

«سین مثل سودابه» یک رمان پلیسی – کارآگاهی ترجمه شده توسط کاوه میر عباسی  است. اما می‌شود گفت که فقط همین نیست و می توان به آن به چشم بازخوانی شاهنامه نیز نگاه کرد. با نگاهی پلیسی. یا حتی یک داستان عاشقانه عامه‌پسند پلیسی. کارآگاه فردوس قاسمی با رستم سیستانی (نکره) آشنا می‌شود. رستم از او می‌خواهد تا عشق پانزده ساله‌اش «سین» را بیابد. سین کیست و کجاست؟ و اینگونه معما شکل می‌گیرد و محرک کارآگاه برای کشف و موجب رخ دادن حوادث بعدی می‌شود. در این جست وجوی دویست و هفتاد صفحه‌ای فردوس قاسمی هویت سین را کشف می کند. سین یعنی سودابه فم فتالی (زن ِ اغواگر) است که رستم و افراسیاب و کاووس را به عشق خود گرفتار می‌کند و خود به عشق سیاوش گرفتار می شود. (شاید این عشق و آن امتحان پس دادن سوزاندن دست با سیگار چهره متفاوتی به سودابه این اثر با سودابه شاهنامه بدهد).

با گرفتن این کتاب و خواندن آب به ادامه رمز و رازهایش پی خواهید برد.


موزه آخر هفته:

موزه ملی مطبوعات

موزه ملی مطبوعات برای آن دسته از فعالان عرصه رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب، مکان جذابی است. علاقه‌مندان به عرصه خبر و نشریات می توانند تاریخ مطبوعات ایران را در این موزه تماشا کنند. افزون بر آن ابراز و دستگاه های چاپ و عکاسی که مربوط به دوران پیش از ورود فن آوری است را می توان در این موزه مشاهده کرد.

از راکد ماندن فیلم‌های سینما تا 50 کیلومتری بیخ گوش تهران

موزه مطبوعات در چهارراه مولوی واقع شده است. با بازدید از این موزه می توانید قدیمی ترین دستگاه چاپ، مربوط به دهه ی 1290 خورشیدی را ببینید. اولین روزنامه چاپی ایران با نام «کاغذ اخبار» در اردیبهشت ماه سال 1216 منتشر شد. پس از آن نیز روزنامه های دیگری به چاپ رسیدند تا اینکه «عباس میرزای نایب السلطنه» در زمان «فتحعلی شاه قاجار» صنعت چاپ را بر اساس چاپ سربی به طوری رسمی پایه گذاری کرد.

علاقه‌مندان می توانند افزون بر بازدید از نسخه های قدیمی روزنامه های منتشر شده در سال های گذشته، اسناد را برای مطالعه و پژوهش در اختیار گیرند.

در این موزه آثاری از روزنامه های «کیهان»، «اطلاعات»، کتابخانه ملی و گنجینه شخصی اشخاص وجود دارد.


آخر هفته کجا بریم؟

تنفس هوای پاک و دیدن آسمان آبی غنیمتی است که شما می توانید طی مدت یک ساعت و در فاصله حدود 50 کیلومتری هر کجای اطراف تهران به آن برسید. آب و هوای برگ جهان در بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در پاییز و زمستان سرد است.

روستای برگ جهان از توابع لواسانات دارای آبشاری زیبا است که با یک کوهپیمایی یک ساعته به آن خواهید رسید. بعد از رسیدن به لواسان به سمت افجه و سپس روستای برگ جهان ادامه مسیر دهید تا آبشار برگ جهان در شمال شرقی روستا یکی از جاذبه های گردشگری برگ جهان را ببینید. این آبشار در مسیر صعود به قله های سرسیاه غار (سیاه چال ها) قرار گرفته و همچنین مقصد طبیعت گردانی است که به قصد پیاده روی و کوهپیمایی به این روستا عزیمت می کنند.

اگر می خواهید روستاگردی کنید می توانید در ادامه روستای برگ جهان، به روستای نیکنام ده بروید و باز در ادامه به یک سه راهی خواهید رسید که سمت راست شما را به سد لتیان و جاجرود می رساند و سمت چپ به روستا های هنزک، رسنان، چهارباغ، لواسان بزرگ، کلان، علائین، ایرا، جورد، سنگ دروازه، آردینه، وسگاره، مندانک و در نهایت به شهرستان رودهن.


 گزارش از : نیلوفر جوانشیر


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار