آخر این هفته فرصت خوبی است تا از فرزندانمان و غذاهای گیاهی غافل نمانیم.

به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشاند.

تئاتر آخر هفته:

نمایش جزو آن دسته آثاری است که برای یک دوره روی صحنه می‌رود و مانند برنامه‌های تلویزیونی بعد از اتمام زمان اجرا، نمی‌توانیم باز پخش آن را ببینیم. یا حتی همانند فیلم‌های اکران شده در سینما، دی وی دی آن‌ها را تهیه کنیم. برای همین گاهی ممکن است  دلمان بخواهد یک نمایش را دوباره ببینیم  و این بار فرصت همین امر فراهم شده است.

نمایش «ثانیه ها» به کارگردانی حمید پورآذری دوباره روی صحنه رفته است و تماشاگران می توانند فرصت را غنیمت بشمارند تا اگر موفق به تماشای آن نشده بودند این بار آن را ببینند. اثری که با اجرا  در یک زمین تنیس می‌تواند، ویزگی‌های منحصر بفردی برای خود داشته باشد.

گفتنی است؛ نمایش «ثانیه‌ها» در مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ سعدآباد (زمین تنیس) از 6 الی 10 بهمن روی صحنه می‌رود. و آخر این هفته فرصت خوبی است  تا به دیدن آن برویم.


سینمایی آخر هفته:

در کنار روزمرگی‌ها ممکن است ناخواسته گاهی از فرزندانمان غافل شویم و به نیازهای آنها توجه نکنیم. اما آخر این هفته را می‌توانیم در کنار خانواده دست فرزندانمان را بگیریم و به دیدن یک فیلم برای آنها برویم.

داستان فیلم «وروجک ها» درباره خواهر و برادري به نام هاي ساينا و سينا است که پدر و مادرشان را با رفتار های ناشايست و نادرست اذيت می‌کنند و در ادامه داستان درگير ماجراهايی می‌شوند.

در این فیلم بازیگرانی چون: علیرضا خمسه، سیما تیرانداز، طوفان مهردادیان، مهدی احمدی و ... به ایفای نقش می‌پردازند.


کتاب آخر هفته:

باتوجه به جشنواره تئاتر فجر کتاب این هفته را مرتبط با این رویداد در نظر گرفته‌ایم تا کسانیکه در این عرصه فعالیت دارند و یا خواستار خوانش نمایشنامه هستند، بخوانند تا به گونه‌ای دیگر در دل داستان بروند. نمایشنامه از دیرباز تا به امروز نسل به نسل توسط هنرمندانش قصه‌ها را روایت  کرده و توانسته علاقه‌مندان خودش را جذب کند.

کتاب «هلن و سه نمایشنامه دیگر»  پیش از این در سال ۱۳۳۸ منتشر شده بود که پس از شصت سال از انتشار چاپ نخست دوباره بازنشر شده است.

در این کتاب نمایشنامه‌های هلن، هیپیولیت، آلسست و ایون از این نمایشنامه نویس یونانی درج شده است که از درخشان‌ترین آثاری است که توسط اوریپید نوشته شده گنجانده شده است.

گفتنی است؛ این کتاب در۲۲۰ صفحه و قیمت ۱۱۵۰۰ تومان منتشر شده است.


گالری آخر هفته:

گالری همیشه فضای خاص خودش را داشته و با آن محیط آرام و دل انگیز خود تماشاگران خاصش را جذب کرده. 

مجموعه «در حال کامل استمراری» در پی یک بازی فرمی ساده پدید آمده؛ هر آنچه از یک سمت کادر بیرون می رود، دوباره از سمت دیگر وارد خواهد شد. اینچنین، کادر دیگر نه به مثابه یک محدودیت که همچون امکانی برای تولید فرم و معنای تازه عمل می‌کند.
 
این تداوم فرمی و نیز تکرار آن، تعریفی از زمان را وارد تصویر می‌کند که در آن، زمان با مختصاتی مکانی در دو امتداد افقی و عمودی معنا می‌یابد؛ حال، بدنی که در این مختصات مکانی-زمانی قرار بگیرد، دچار نسبت تازه‌ای با خود می‌شود. 

همه این ها در کنار هم باعث می شود تا به همراه دوستان و خانواده  خود به دیدن این آثار رفته تا آنها را ببینیم و در آن فضا قرار بگیریم.


آخر هفته را کجا برویم؟

کمتر کسی است که گیاهخوار باشد و رستوران خانه هنرمندان را نشناسد. فضای زیبا در کنار پارکی زیبا و هنری همه چیز را برای یک غذای سالم مهیا می‌کند. خانه هنرمندان واقع در پارک ایرانشهر با تماشاخانه‌های خود توانسته  مخاطبان خودش را جذب کند و میزبان  هنرمندان و مردم عام خود باشد.

از طرفی با غذاهای گیاهی می توانیم  جسممان را از آلودگی‌ها پاک کنیم و به سلامتی بیشتری برسیم. آخر این هفته  بد نیست تا سری به این رستوران بزنیم و از غذاهای آن بخوریم تا تاثیر آن را در سلامتی حس کنیم و ببینیم.



گزارش از : نیلوفر جوانشیر

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار