مرحوم امیرحسین فردی تا آخرین روزهای عمرشان سادگی، صمیمیت و اعتماد در وجود و چهره‌شان دیده می‌شد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ محمدعلی گودینی با اشاره به سومین سالگرد درگذشت مرحوم امیرحسین فردی با بیان اینكه از روزهای نخست كه حوزه هنری شكل گرفت با استاد فردی در ارتباط بوده است، اظهار كرد: از همان ابتدا با دیدن چهره ایشان، صفا و صمیمیت روستایی را دیدم و تا آخرین روزهای عمرشان هم باز همان سادگی، صمیمیت و اعتماد در وجود و چهره شان دیده می‌شد.

وی ادامه داد: مرحوم فردی، سال‌های سال، مسئولیت‌های مختلف داشت و هیچ‌كدام از این مسئولیت‌ها باعث نشد كه ایشان خود را گم كند و فریب سمت‌ها و عنوان‌ها را بخورد. این مهم‌ترین ویژگی آقای فردی بود.

گودینی خاطرنشان كرد: مهم‌ترین یادگاری كه امیرحسین فردی از خود به جا گذاشت، پی‌ریزی داستان انقلاب اسلامی بود و با حضور ایشان، كم كم داستان انقلاب احیا شد. در ابتدای انقلاب، نشریاتی قصد داشتند فرهنگ كشور را تغییر دهند و ادبیات بازاری و عاشقانه را ترویج كنند. اما افرادی همچون امیرحسین فردی در مقابل چنین جریان‌هایی ایستادند. نخستین داستان‌هایی كه فردی به نگارش درآورد هم درباره مستضعفین بود.

این نویسنده با بیان اینكه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، كسی نمی‌دانست كه قرار است داستان انقلاب شكل بگیرد، عنوان كرد: داستان انقلاب با حضور نویسندگان و حمایت‌های شخصیت‌هایی همچون امیرحسین فردی پا گرفت.

وی گفت: در ابتدای كار نویسندگی خود در حوزه هنری چند داستان نوشتم كه در یكی از جلسات داستان خوانی، داستانی با عنوان «قرار در پارك» را خواندم.

گودینی با تاكید مجدد بر اینكه مرحوم فردی انسانی ساده بود، اظهار كرد: فردی داستانی داشت كه بر روی من تاثیر بسیاری گذاشت و من از آن اثر فهمیدم كه ساده‌نویسی در ادبیات داستانی چقدر مهم است و باید از تكلف دوری كنم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار