معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد :متاسفانه هر سال بر آمار مبتلایان به این بیماری افزوده می‌شود.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدحسن لطفی  با تشریح بیماری و مشکلاتی که برای پوست ایجاد می‌کندگفت: یزد در زمینه بیماری‌های واگیردار با بیماری‌هایی از جمله سالک، تب مالت و ... دست و پنجه نرم می‌کند و متاسفانه آمار مبتلایان به این بیماری‌ها در حال افزایش است.
لطفی افزود: در سال ۹۴ به ازای هر هزار نفر، ۴۵ نفر دچار بیماری سالک شده‌اند در حالی که این آمار در سال ۹۳ کمتر از این میزان و حدود ۳۸.۵ درصد بوده است و یزد از جمله استان‌هایی است که از وجود بیماری سالک رنج می‌برد .

وی گفت : شهرستان‌های خاتم، بافق، ‌ ابرکوه و یزد بیش از سایر شهرستان‌ها در معرض خطر این بیماری هستند و کانون سالک بیشتر در این شهرستانها شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد  یادآور شد: اقداماتی در مناطق پرخطر طی سال‌های گذشته انجام شده که از آن جمله می‌توان به نصب توری‌های رایگان، آموزش به مردم و ... اشاره کرد اما مقابله با این بیماری نیازمند راهکارهای جدی تر است.

لطفی در مورد بیماری تب مالت به عنوان یکی از بیماری‌های واگیردار و وضعیت آن در استان یزد عنوان کرد: بیماری تب مالت یکی از بیماری‌های مشترک میان انسان و دام است که به دلیل نبود نیرو و امکانات کافی، این بیماری به شکل تصاعدی در یزد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: کانون این بیماری بیشتر در دو شهرستان اردکان و خاتم مشاهده شده است که امیدواریم با همکاری شبکه دامپزشکی و رعایت توصیه های پزشکی و بهداشتی از سوی مردم، شاهد توقف گسترش این بیماری در استان به ویژه شهرستان‌های اردکان و خاتم باشیم.

لطفی افزود: در حال حاضر دیابت یکی از پرشمارترین بیماری‌های غیرواگیردار در استان یزد است که تنها راهکار توقف رشد آن، تحرک بدنی و تغییر روش‌های تغذیه است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار