واشینگتن نیروهایش را اطراف سفارت آمریکا در بغداد افزایش داد

25 نظامی آمریکایی دیگر برای تقویت امنیت سفارتخانه این کشور در بغداد وارد عراق شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، رسانه ها گزارش دادند 25 نظامی جدید آمریکایی به منظور تقویت امنیت سفارتخانه این کشور در بغداد وارد عراق شدند.

شبکه سی ان ان به نقل از برخی مسئولان آمریکایی گزارش داد 25 نظامی از نیروی دریایی آمریکا در چند ساعت گذشته و با درخواست وزارت خارجه این کشور وارد پایتخت عراق شدند.

سفارت آمریکا در عراق داخل منطقه سبز بغداد قرار دارد؛ محلی که معترضان به فساد دولتی در آنجا به تظاهرات خود ادامه می دهند. شبکه "سی بی اس نیوز" اعلام کرد استقرار نیروهای جدید نزدیک سفارت آمریکا در بغداد در حالی انجام می شود که نگرانی ها از اوضاع ناپایدار بغداد افزایش یافته و این مسئله خطری برای کارمندان سفارتخانه آمریکا به شمار می رود. این شبکه همچنین به کشته شدن یکی از سربازان نیروی دریایی آمریکا به نام "چارلز کیتینگ" 31 ساله در حمله ناگهانی عناصر داعش به نیروهای پیشمرگه در شمال عراق در 3 ماه جاری میلادی (14 اردیبهشت) اشاره کرد.

مناطق نزدیک به سفارتخانه آمریکا در منطقه سبز بغداد پنجشنبه شب شاهد تیراندازی هایی بود. اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد کشته شدن کیتینگ خسارتی تراژیک است که میزان خطری که ائتلاف بین المللی در راه مبارزه با داعش با آن روبروست را نشان می دهد.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار