مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش از پوشش سراسری مدارس بین الملل در کشور و پیگیری وضعیت هتاکان به مقام معلم خبر داد.

محمد فاضل مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص شرایط و تعداد مدارس ویژه اتباع خارجی گفت: در تهران 2 مدرسه بین المللی داریم که یکی از آنها دخترانه و دیگری پسرانه است و هر دوی آنها دولتی هستند.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش عنوان کرد: این مدارس برای تحصیل اتباع دیگر کشورها مبلغی بابت هزینه تحصیل دریافت می‌کنند البته دانش آموزانی که وضعیت مالی مناسبی ندارند مورد حمایت آموزش و پرورش قرار گرفته که این طیف دانش آموزان اغلب شامل اتباع افغانی و عراقی هستند و سایرین به دلیل موقعیت دیپلماتیک کمتر درگیر مشکلات مالی هستند.

فاضل  در خصوص برنامه‌های آموزشی در مدارس بین المللی گفت: استانداردهای آموزش در این مدارس کاملا تعریف شده و در ایران هم مانند سایر کشورها اجرا می‎شود.

وی با بیان اینکه تمامی اتباع حاضر در مدارس بین الملل از شرایط رضایت کامل دارند، گفت: شاهد افزایش ثبت نام اتباع در این مدارس هستیم چرا که نظارت و عملکرد مثبتی در اجرای برنامه‌های آموزشی این مدارس مشاهده می شود.

مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به تعدد افراد هر استان مدارس بین المللی برای اتباع در نظر گرفتیم و درصدد کیفیت بخشی این مدارس هستیم.

ضرورت توجه به تکریم مقام معلم
فاضل در خصوص پیگیری وضعیت هتاکی به معلمی در اهواز، ضمن ناپسند شمردن این امر گفت: پیگیر این مساله هستیم که دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد و همواره مقام معلم مورد احترام باشد؛ در راستای این امر پیگیری های لازم در حال اجرا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.