این مجموعه 26 قسمتی در ادامه مجموعه اوّل ساخته شده و در تکمیل پیام‌های آموزشی و فرهنگی مجموعه پیش از شبکه پویا پخش خواهد شد.

مهری سرخیل تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی در خصوص کار جدید خود در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: سری دوم مجموعه انیمیشن «ماجراهای کدخدا» در 26 قسمت 10 دقیقه‌ای با قالب «کات اوت» در حال تولید است که از شبکه پویا پخش خواهد شد. 

وی ادامه داد: موضوع اصلی این مجموعه، بازگویی حکایت‌های اصیل ایرانی برای مخاطب عام با استفاده از الگوهای فرهنگی متناسب با فرهنگ ادبیات ایران است که جنبه‌های آموزشی نیز دارد. موضوع فرعی آن، ایجاد فضای شاد و سرگرم‌کننده برای همگان با حکایت قصّه‌های آموزنده اخلاقی و اجتماعی، طرح معماهای جالب با هدف ایجاد تفکر خلاق است.

سرخیل اظهار داشت: توجّه به ریشه‌های فرهنگ و هنر ادبیات اصیل ایران از جمله مسئولیت‌های مهم رسانه و از مهمترین راهکارهای جذب مخاطب  است. زنده نگاه‌داشتن این فرهنگ در بردارنده نکات بسیار مهمی است. اگر به ظاهر در جامعه کنونی رایانه‌ها و بازی‌های سرد رایانه‌ای جایگزین بسیاری از عادات زیبای سرگرمی شده است، اما هنوز می‌توان راهکارهای مناسبی را برای احیای سنت‌های دیرینه و زیبای این مرز و بوم پیدا کرد که از جمله آن‌ها ساخت، تهیه و بیان حکایت‌های جذّاب، شیرین و سرگرم‌کننده‌ای است که بار آموزشی نیز دارند و از مضامین اخلاقی و اجتماعی و روابط میان فردی غنی نیز برخوردارند.

تهیه‌کننده «مسیر زندگی» تصریح کرد: ماجراهای کدخدا (سری دوّم)، مجموعه 26 قسمتی است که در ادامه مجموعه اوّل ساخته شده و در تکمیل پیام‌های آموزشی و فرهنگی مجموعه پیش است. در پی اقبال مجموعه قبل خوشبختانه بستر دیگری فراهم شد تا با دیدی بدیع‌تر و موضوعاتی زیباتر بتوانیم تعداد دیگری از این مجموعه داستان‌ها را، با وارد کردن پسرکی هشت ساله  به قصّه آماده‌سازی نماییم.

وی بیان کرد: در مجموعه جدید، «قصه های کدخدا» حول محور کودک تازه‌واردی بیان می‌شود که با توجه به اشتیاق همسر او مبنی بر داشتن فرزند توسط آن‌ها به فرزندی گرفته می‌شود و کدخدا تلاش می‌کند با سعه صدر، بردباری و محبّت این کودک بی‌پناه را در دامان گرم خود و همسرش تربیت کرده و بزرگ کند. پسرک در ابتدا نمی‌تواند الطاف و محبت دیگران را باور نموده و بپذیرد تا به مرور زمان تجربه به او می‌آموزد که می‌تواند به کدخدا و خاتون اعتماد کرده و آنها را به جای پدر و مادر خود بنشاند. در ادامه این داستان کودکان دیگری نیز در کنار این کودک وجود دارند که به عنوان هم‌نشینان ناسالم او را تحریک به کارهای بد گذشته خود می‌کنند اما کدخدا هربار با بازی‌های فکری، تحمل و سیاست پدرانه این رفتارها را اصلاح می‌کند و آن‌ها را به راه درست و زندگی سالم ترغیب می‌کند.

مهری سرخیل عنوان کرد: در کنار تمام این اتفاقات تربیتی و اخلاقی، سنت قصه‌گویی با روایت قدیمی و با بهره‌گیری از مظاهر فرهنگی و بومی، شادابی و نشاط را برای مخاطبان این مجموعه به همراه می‌آورد که یقیناً از جمله اهداف مهم رسانه است.

وی در پایان گفت: با توجه به همه این موارد مهم، امید است تا بتوانیم در راستای پذیرش این طرح و ساخت ادامه این مجموعه وظیفه خود را مبنی بر برنامه‌سازی خلاق، مفید و سرگرم کننده برای مخاطب به نحو مطلوبی به انجام برسانیم.

گفنتی است؛ تهیه‌کنندگی این کار بر عهده مهری سرخیل (موسسه فرهنگی هنری فیلم پویانمایی  برادران بیات) و نویسنده آن الهه صفایی‌جزی است. 
  

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار