مدیرکل پژوهشی وزارت علوم از تغییر روند پذیرش دانشجو در مراکز پژوهشی و پژوهشگاه های خصوصی و دولتی خبر داد.

مظفر شریفی مدیرکل پژوهشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: براساس برنامه وزارت علوم تنها برخی پژوهشگاه‌های دولتی بزرگ با برنامه راهبردی و زیرساخت‌های لازم مانند اعضای هیات علمی مناسب، می توانند دانشجوی تحصیلات تکمیلی پذیرش کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته مراکز پژوهشی خصوصی و غیردولتی نیز می توانستند دانشجو پذیرش کنند که از سال جاری این مراکز دیگر مجاز به پذیرش دانشجو نیستند، افزود: پژوهشگاه‌ها هم در پذیرش دانشجو محدودتر شده‌اند و تنها درصورتی که پروژه‌های کاربردی را با مشارکت دانشجویان در کشور به اجرا در آورند، می توانند دانشجو پذیرش کنند.

شریفی عنوان کرد: در مجموع برنامه وزارت علوم این است که پذیرش دانشجو در مراکز پژوهشی و پژوهشگاه‌ها کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم هم اعلام کرده بود که طبق سیاست وزارت علوم بر همگرایی فعالیت‌های پژوهشگاه ها با دانشگاه ها قرار است، دانشجوی مشترک میان پژوهشگاه ها و دانشگاه ها پذیرش شوند. درواقع سیاست وزارت علوم تقویت فعالیت های تخصصی پژوهشگاه ها است چراکه این روند می تواند نیازهای تحقیقاتی کشور و دانشگاه ها را برطرف کند.

احمدی این موضوع را یادآوری کرده بود که پژوهشگاه ها نباید خود را درگیر مسائل آموزشی کنند و این موضوع به این معنا نیست که درحال حاضر قصد داشته باشیم موضوع پذیرش دانشجو در این مراکز را متوقف کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۴۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
سپاس
آخرین اخبار