روی آوردن عامه مردم به هنر و ادبیات بسیار مثبت است و معتقدم فرصتی كه در آن حضور داریم، یک فرصت تاریخی است.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ محمود حبیبی كسبی، شاعر مجموعه شعر «عدم» كه در این دوره از نمایشگاه كتاب توسط انتشارات سوره مهرعرضه شده است، با بیان این كه در یك دهه اخیر استقبال ویژه ای به شعر معاصر شده است، اظهار كرد: این استقبال می تواند دلایل مختلف داشته باشد. یكی از این دلایل تغییر ماهیت تبلیغات است. تبلیغات از مكتوب، به فضاهای مجازی كشیده شده و بسیار تاثیرگذار بوده است.
 
وی ادامه داد: در گرفتن جلسات ادبی در نهادها و ارگان های فرهنگی و هنری مختلف كشور نیز از دیگر دلایل روی آوردن قشر جوان به شعر بوده است و باعث شده مجموعه شعرها هم بیشتر فروش بروند.

این شاعر كشورمان با بیان این كه چند دهه قبل تعداد شعرای مطرح در كشور كم بود، عنوان كرد: امروز هر جوانی كه چند مجموعه شعر منتشر می‌كند، چنانچه در اثرش نكته قابل تأملی وجود داشته باشد آن اثر با استقبال مواجه می شود.
 
حبیبی كسبی با اشاره به این كه هر هنری كه از حالت خصوصی خارج شود و مورد استقبال عامه مردم قرار بگیرد، حسن و معایبی خواهد داشت، گفت: حسن این جریان این است كه هنر مردمی می شود، اما ایراد آن هم در این است كه كسانی كه تخصصی در این عرصه ندارند، وارد شوند و آب را گل آلود كنند.
 
وی تصریح كرد: البته روی آوردن عامه مردم به هنر و ادبیات بسیار مثبت است و معتقدم فرصتی كه در آن حضور داریم، یك فرصت تاریخی است و دلایل به وجود آمدن این فرصت را باید جامعه شناسان و ... بررسی كنند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار