کاهش تقاضای داخلی عامل اصلی رکود اقتصادی تا قرمز پوشی تالار از مهم ترین عناوین اقتصادی امروز.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین عناوین اقتصادی امروز به شرح زیر است:

کارشناسان معتقدند مسکن مهر قراردادی دوطرفه بین متقاضی و دولت بود و دلیل عمده تاخیر در این پروژه، سوء مدیریت و ناتوانی در اجرای برنامه ریزی ها بوده است.


مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تا سال 2020، 55 میلیارد دلار پروژه‌ در صنعت پتروشیمی تعریف شده که اجرایی شدن آن به 77 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد.


هرچند به گفته مسئولان نمی شود درهای کشور را به روی دنیا بست اما نباید فراموش کرد که جولان واردات کالاهای رنگارنگ آن هم بدون حساب و کتاب کمر تولید ملی را خم می کند.


دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا ارز استان تهران درخصوص تعیین تکلیف خودروهای لوکس گفت: خودروهای لوکس عمدتا خودروهایی هستند که براساس واردات و مال مقرر شامل شرایط ترخیص نشدند.

سفیر عمان در تهران در دیدار با رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: برای نخستین بار در نظر داریم یکی از بنادر خود را در اختیار ایرانی‌ها قرار دهیم ضمن اینکه به زودی از پکیج ویزایی برای ایرانی‌ها پرده‌برداری خواهیم کرد.


شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات با کاهش 275.32 واحدی به عدد 75 هزار و 863 واحد رسید.


وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با خرید هرگونه تجهیزات به طور مستقیم از کشورهای دیگ مخالف هستیم اما از همکاری‌های مشترک حمایت به عمل میاوریم.


رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به کاهش تقاضا در سال‌های اخیر اگر در دو سال آینده رشد اقتصادی به 7/7 درصد برسد به سطح تقاضای سال 90 برگشته ایم.


معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که کریدور دریای خزر و خلیج فارس را با کشورهای شمالی برنامه ریزی کرده ایم، گفت: با توافق اخیر با راه آهن روسیه و آذربایجان کریدور بندرعباس-مسکو و هلسینکی نیز تعریف شده است.


وزیر نیرو گفت: نیروگاه‌های جدید بایستی بیش از 50 هزار مگاوات احداث شوند تا بجز جایگزینی برای نیروگاه‌های فرسوده، نیاز 50 هزار مگاواتی کشور را نیز پاسخگو باشد.

انتهای پیام/










اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار