جوانان با چاپ چند مجموعه شعر تصور نكنند استاد شده‌اند و باز هم كتاب بخوانند تا در این راه موفق باشند.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ حامد عسكری، شاعر و ترانه سرا، درباره حضور شاعران جوان در عرصه های مختلف ادبی و به ویژه بازار نشر كتاب، ضمن اشاره به اینكه شعر آیینه جامعه است، اظهار كرد: وقتی شاعری اثری تولید می‌كند، ناخودآگاه چیزی او را به نوشتن واداشته است و جوانان علاقه‌مند به ادبیات، وقتی می‌بینند عده‌ای، حرف ها، آرمان‌ها و عقایدشان را خوب بیان می‌كنند، به آثارشان روی می‌آورند.

وی ادامه داد: البته این روند نگران كننده هم هست. از این جهت كه هر كسی در 19 و 20 سالگی صاحب چند مجموعه شعر شود، باعث می شود به این فكر كنیم كه این شخصیت كی كتاب خوانده، كی استاد دیده و كی وقت كرده فكر كند و این‌ها همه دغدغه هایی است كه برای شعر جوان وجود دارد.

این ترانه سرا خاطرنشان كرد: البته رونق شعر جوان در چند سال اخیر اتفاق خوبی است. اینكه جوانی فكر كند به جای اینكه خواننده و بازیگر و ... شود، كتاب چاپ كند اتفاق خوب، فرهنگی تر و امیدوار كننده ای است. جوانان هم با چاپ چند مجموعه شعر تصور نكنند استاد شده اند و باز هم كتاب بخوانند تا در این راه موفق باشند.

چهاردهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره توسط حوزه هنری و در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی، در اواسط تیرماه 1395 با اهداف شناسایی و جذب استعدادهای ادبی جوان، تبادل اندیشه و تجربه های شاعران و نویسندگان جوان انقلاب اسلامی، جریان سازی در شعر و ادبیات منطبق بر ارزش های اسلامی و معرفی و برجسته سازی چهره های ممتاز عرصه شعر و داستان جوان انقلاب برگزار می شود.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.