ستاد شعبانیه با حضور جمعی از متولیان امر برای برنامه ریزی و برگزاری جشن های این ایام تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در این نشست گفت: جشن های زیادی در ایام اعیاد شعبانیه در شهر کرمان برنامه ریزی شده است.

ˈمهدی صدفیˈ، ماه شعبان را فرصتی برای معرفت افزایی دانست و اظهار کرد: باید در این ماه بیش از سایر زمان ها نسبت به شناخت امام زمان (عج) همت کنیم.

وی گفت: با برگزاری جشن هاینیمه شعبانمی توان ارادت خود را همانند گذشته به ائمه اطهار و امام زمان (عج) به جهانیان نشان دهیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه ملت ایران در همه ادوار و زمان ها به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ارادت خاص داشته اند، گفت: ستاد شعبانیه نیز بصورت خودجوش و به طور کامل مردمی است.

وی ادامه داد: دستورالعملی برای ستاد شعبانیه نوشته نشده است و این مردم هستند که به صورت خودجوش و با میل و علاقه این جشن ها را برگزار می کنند.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان، گفت: جشن میلاد امام زمان (عج) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، با رویکرد ترویج مهدویت در جامعهو در راستای شناخت و معرفت هرچه بیشتر امام زمان (عج) برگزار می شود.

صدفی ادامه داد: لازم است وظیفه خود و مسیر حرکت را بشناسیم تا با دشمنان دین و امام زمان (عج) که با فرهنگ مهدویت مقابله می کنند، مبارزه کنیم.

وی ادامه داد: ساماندهی و سامان بخشی جشن هاینیمه شعبانکه جزء جشن های نادری است که همه قشرهای مردم حضور دارند از جمله وظایف ستاد شعبانیه است.

صدفی، تصریح کرد: ستاد شعبانیه در راستای ساماندهی، هماهنگی و بهره برداری هرچه بیشتر از جشن های مذهبی و مقابله با ناهنجاری ها در این آیین فعالیت می کند.

وی گفت: جشن های شعبانیه در مساجد، تکایا و حسینه ها برگزار می شود و در برخی مساجد به صورت محوری آیین جشن برگزار خواهد شد.

صدفی با بیان اینکه جشن های شعبانیه در قالبفعالیت های علمی، هنری، فرهنگی، ورزشی، نمایشگاهی، رسانه ای و غیره برگزار می شود، افزود:برپایی نمایشگاه عکس، کتاب و محصولات فرهنگی، چاپ ویژه نامه، مسابقات فرهنگی و هنری و کتابخوانی و بیعت با امام زمان(عج) در بین الصلاتین نیز در این ایام برگزار می شود.

وی تولید محصولات فرهنگی و هنری، پخش سروده ها و مولودی خوانی های اهل بیت، تهیه و توزیع کتاب با موضوع مهدویت، مسابقه بهترین دلنوشته ها و پیامک ها به امام زمان، پخش دعای عهد از بلندگوهای ادارات، برپایی ایستگاه های صلواتی و برگزاری مراسم در حسینیه ها و مساجد را از دیگر برنامه های ستاد شعبانیه اعلام کرد.

وی با اشاره به برگزاریجشن های نیمه شعبان در شهر کرمان تصریح کرد: علاوه بر ویژه برنامه های صدا و سیما جشن های مردمی و برنامه های ویژه در مساجد و حسینیه های شهر کرمان برگزار می شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: جشن ، نیمه شعبان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار