ملکه اشرفی اسلامی دختر جوان ساروی که در ۲ هنر اصیل ایرانی فرش و چرم مهارت دارد نیاز مند توجه و حمایت مسئولان است.

ملکه اشرفی اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری گفت: در سال ۹۲ به عنوان کارآفرین برتر استان در زمینه هنر اصیل ایرانی ٬فرش معرفی شد و توانست بیش از ۲۰۰ نفر را آموزش دهد .

وی پس از پایان دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی وارد دانشگاه شد و در رشته کارشناسی فرش ادامه تحصیل داد و پایان نامه او نیز در زمینه حفاظت و افزایش طول عمر فرش دست بافت بوده که ارائه داد.

اشرفی گفت: در تحقیقات پایان نامه نانو موادی را شناسایی کرد که طی فرایندی فرش را ضد آب و رطوبت و از نفوذ باکتریهای مخرب نیز پیشگیری میکند .

این جوان هرمند افزود: اختراعاتش ۳ سال پیش به نام او به ثبت رسید اما مسئولان برای تولید الیاف و در نتیجه فرش ضد آب و ضد باکتری که مهم ترین مشکل نگهداری فرش است از او و اختراعش حمایت نکردند و او نتوانست اختراعش را به تولید انبوه برساند و از اختراع خود بهره برداری اقتصادی کند.

وی با بیان اینکه در مقطع کارشناسی ارشد نیز در رشته مرمت اشیاء تاریخی ادامه تحصیل داد افزود: مدت ۲ سال است که در تولید محصولات چرم دست دوز از جمله ٫ کیف پول٬ کیف زنانه ٬ کیف های اداری ٬ کمربند و دستبند چرم فعالیت می کند و برای خود و تعدادی از شاگردانش اشتغال ایجاد کرده است .

اشرفی افزود: ازمیان چند هنری که تا کنون تجربه کرده است هنر فرش و چرم را را بیشتر از بقیه هنر ها دوست دارد و به صورت کارگاه خانگی دراین دو بخش فعالیت می کند و کار آموز هم دارد.

این مخترع جوان گفت: به دلیل مشکلات مالی پس از دو سال آموزشگاه فرش در مرکز استان ساری را تعطیل کرد .

وی تا کنون در چندین نمایشگاه حضور داشته و یکی از مقالات علمی او در زمینه فرش در مجله علمی چاپ و مقاله دیگر او نیز جزو مقالات برتر کشور شد.

ملکه اشرفی متولد ۱۳۶۵ و عضو خانواده ۴ نفره است که پدر شغل آزاد و مادر خانه دار است اما همیشه مشوق او بودند و از او حمایت کردند و مایه دلگرمی او بودند و تنها برادر کوچکتر او نیز در کنار ش در زمینه چرم فعالیت می کند.

مسئولان در صورتی که از این نخبگان علمی و هنری حمایت نکنند و تسهیلات در اختیار آنها قرار ندهند انگیزه خلاقیت و نو آوری به تدریج در آنها از بین می رود و به جای تولید کننده صرفا مصرف کننده می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.