کرمان؛

زیارت قدرت نرم شیعه/نیجریه دومین اجتماع میلیونی زائران حسینی

جشنواره زندگی به سبک جهادی در بیست وچهارمین ایستگاه خود درکرمان برگزارشد.

زیارت قدرت نرم شیعه/نیجریه دومین اجتماع میلیونی زائران حسینیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان، دراین جشنواره که با حضور فعالان فرهنگی کرمان نماینده موسسه جوانان آستان قدس ومشاور فرهنگی آستان قدس برگزارشد از تلاش گران برگزاری برنامه زیرسایه خورشید درکرمان تجلیل شد.

دراین جشنواره سیدمحسن شرافت نماینده ومدیرموسسه جوانان آستان قدس با اشاره به انواع خدمت به اهل بیت گفت: با کمک خدام امام رضا زمینه سفر محرومین وافرادی که مدتها به مشهد مقدس اعزام نشده اند فراهم شده است.

وی تصریح کرد: در جدیدترین تصمیم گیری ها کاروان زیرسایه خورشید امسال در مناطق محروم تر ومناطق بیشتری از هر استان حضور می یابد.

وی با بیان اینکه خدمت به امام رضا تنها پوشیدن لبس و به حرم درآمدن نیست گفت: مهم تر از خدمت در حرم حفظ حریم اهل بیت است.

وی با اشاره به خاطراتی از کاروان زیرسایه خورشید گفت: چندسال قبل کاروان در استان هرمزگان در حال حرکت بود به شکل ناگهانی وغیرمعمول درمنطقه ای که 4کپر وجود داشت کاروان توقف کرد.

وی افزود: پیرزنی درآن منطقه آش بسیار خوشمزه ای به تعداد اعضای کاروان طبخ کرده بود واعلام کرد چند شب قبل در عالم خواب امام رضا به وی خبر از آمدن به خانه اش توسط خدام خود داده بود.

شرافت با بیان خاطراتی از شیخ زکزاکی عالم شیعه نیجریه ای گفت: کاروان زیرسایه خورشید به کشورهای مسلمان وحتی غیرمسلمان هم سفر کرده و در نیجریه همزمان با چهلمین روز شهادت سه فرزند این عالم بزرگوار کاروان به زاریا رسید.

وی اظهار کرد: شیخ زکزاکی یکی از کسانی است که حرکت های جهادی و زندگی جهادی دارد و6فرزند خود و دوچشم خود وهمسرش را در راه اعتلای مذهب تشیع اهدا کرده است.

وی با اشاره به دیدار این عالم بزرگوار در چند سال قبل در مشهد گفت: وی به جوانان ایرانی توصیه کرده به عنوان رهبران حرکت های جهادی هیچ گاه خسته نشوند.

شرافت خاطرنشان کرد: در نظر داریم فرهنگ زیارت از بعید امام رضا را در استانها وحتی کشورهایی که دسترسی به حرم ندارند گسترش دهیم.

وی مصداق زیارت را دراربعین امام حسین در کربلا و سپس در نیجریه تحت عنوان تجمع میلیونی شیعیان دانست وگفت: زیارت قدرت نرم شیعه است.

 نماینده موسسه جوانان آستان قدس تاکید کرد: حرکت جهادی گروه شیعه در نیجریه به شکلی است که مردم این کشور به سبب وجود خون های آلود تنها از خون افراد این گروه در بیمارستانها درخواست می کنند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار